ارسال ۱۴۰۰تن مرغ مازاد همدان به سایر استان‌ها

ارسال ۱۴۰۰تن مرغ مازاد همدان به سایر استان‌ها
 مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی همدان از ارسال ۱۴۰۰تن مرغ مازاد استان همدان به سایر استان‌ها در چند ماه گذشته خبر داد.

علیرضا قراگوزلو دراظهار کرد: با همت مرغداران در چند ماه گذشته ۱۴۰۰تن گوشت مرغ مازاد به سایر استان‌ها از جمله البرز، تبریز، قم، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی و در یک مقطع به استان مرکزی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان با داشتن ۵۰۰واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹میلیون قطعه در دوره مشغول به فعالیت است، افزود: تا پایان بهمن ماه با توجه به جوجه ریزی که تاکنون انجام شده هیچگونه کمبود مرغی وجود نداشته و مرغ مازاد مطمئنا موجود خواهد بود ضمن اینکه اسفند ماه نیز با تمهیداتی که انجام شده جوجه ریزی خوبی در این ماه خواهیم داشت و مشکلی برای اسفند ماه  هم نیست.

قراگوزلو با بیان اینکه شهروندان نگران تامین مرغ نباشند، خاطر نشان کرد: تامین مرغ جامع و کامل بوده و با همت مرغداران دغدغه کمبود مرغ نخواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود هشت کشتارگاه مجوز دار در استان همدان تصریح کرد:از این تعداد کشتارگاه چهار واحد فعال ، دو واحد به دلیل مشکل مالی و اعتباری تعطیل  و دو واحد نیز هنوز وارد عرصه تولید نشده اند.

قراگوزلو ادامه داد: از چهار واحد فعال کشتارگاه سطح استان همدان یک کشتارگاه با گرید A جزو ۱۰کشتارگاه برتر کشور و سه کشتارگاه هم با گرید B بوده که از بهترین کشتارگاه‌های سطح کشور هستند.

وی گفت: کشتارگاه‌های استان با تولیدی که داشتیم از نظر ظرفیت و  پوشش کمک بسیاری به سازمان جهاد کشاورزی کردند.

قراگوزلو همچنین با اشاره به کیفیت کشتار مرغ در استان همدان خاطر نشان کرد: کیفیت مرغ استان همدان جزو بهترین کیفیت مرغ بوده و با توجه به وجود چهار کشتارگاه فعال سطح استان شامل یک کشتارگاه گرید A و سه کشتارگاه گرید B بوده، کیفیت کشتار نیز در سطح عالی صورت می گیرد ضمن اینکه با نظارت دامپزشکی لاشه مرغ از کشتارگاه با کیفیت بالا خارج می‌شود و در مراکز عرضه نیز دامپزشکی نظارت‌های خود را دارد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه شهروندان از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه‌ای که مرغ را در یخچال‌های خاموش و بدون استاندارد خاص نگهداری می کنند، خرید نکنند، ادامه داد: برخی از مغازه‌ها در خیابان‌های استان که به صورت عامل در حال عرضه مرغ هستند کیفیت نگهداری آن‌ها در بحث مرغ خوب نیست و این امر به برند استان لطمه می زند.

قراگوزلو  تاکید کرد: در صورت مواجه شدن با چنین مواردی از شهروندان درخواست داریم مراتب را برای اقدام  سریع به دامپزشکی گزارش دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com