ارز ۴۲۰۰ تومانی تدریجی حذف شود

ارز ۴۲۰۰ تومانی تدریجی حذف شود
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه دولت در حذف ارز ترجیحی به قدرت خرید مردم توجه داشته باشد، گفت: این کار باید تدریجی انجام شود.

ناصر نبی پور با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی گفت: قبلاً به اتحادیه مرغ تخم گذار عنوان شده بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات این اقلام در دی ماه حذف می‌شود که با توجه به خالی بودن دست دولت و نداشتن ارز به احتمال قوی این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در تعیین قیمت محصولات پروتئینی بحث عرضه و تقاضا نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند ضمن اینکه در تابستان امسال وزارت جهاد کشاورزی از تشکل‌های تولیدی درخواست کرد قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ و تخم مرغ را با ارز نیمایی محاسبه و اعلام کنند که ما نیز این کار را انجام دادیم و براین اساس اگر ارز ترجیحی از روی نهاده‌های دامی حذف شود قیمت هر شانه تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ به ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

نبی پور گفت: آن زمان قرار بود به دهک‌های یک تا سه ۱۰۰ هزار تومان و چهار تا هفت ۵۰ هزار تومان یارانه داده شود که الان این ارقام به ترتیب به ۱۲۰ و ۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاقی است که باید رخ دهد و چاره‌ای جز این کار وجود ندارد، افزود: دولت باید به صورت تدریجی این کار را انجام دهد و به قدرت خرید مردم توجه کند در حال حاضر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و به راحتی قادر به تأمین اقلام مورد نیاز خود نیستند.

نبی پور با بیان اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز به نقدینگی در واحدهای تولیدی نیز ۵ برابر خواهد شد، گفت: تولیدکنندگان قادر به تأمین این حجم از نقدینگی نیستند و اگر حذف ارز تدریجی نباشد دچار مشکل خواهند شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com