مدیرعامل اتحادیه دامداران:
ارز تخصیص دهند؛ کمتر از یک ماه نهاده دامی وارد می‌کنیم

ارز تخصیص دهند؛ کمتر از یک ماه نهاده دامی وارد می‌کنیم
مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی مبنی بر واردات نهاده های دامی توسط اتحادیه دامداران انجام دادیم تا از این طریق خود اتحادیه مستقیما وارد عمل شود و جو، ذرت و سویای مورد نیاز دامداران را تامین کند. اگر بانک مرکزی ارز برای واردات تخصیص دهد در کمتر از یک ماه نهاده های دامی مورد نیاز را وارد کشور خواهیم کرد.
 مجتبی عالی در پاسخ به این سوال که آیا نهاده‌های دامی دولتی به میزان کافی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: نهاده‌های دامی به اندازه نیاز دامداران در اختیار آنها قرار نگرفته است و همین امر منجر شده که برخی از دامداران دام‌هایشان را به مزارع کشاورزی برده تا از محصولات کشاورزان استفاده کنند.
وی ادامه داد: از یک طرف تحریم هستیم و دشمن به دنبال نابودی تولیدات است و از طرف دیگر هزینه‌های تولید بالا رفته است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران اضافه کرد: با معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی مبنی بر واردات نهاده‌های دامی توسط اتحادیه دامداران انجام دادیم تا از این طریق خود اتحادیه مستقیماً وارد عمل شود و جو، ذرت و سویای مورد نیاز دامداران را تأمین کند. موافقت‌های اولیه صورت گرفته و منتظر بانک مرکزی برای تخصیص ارز هستیم. اگر بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات را تخصیص دهد در کمتر از یک ماه نهاده‌های دامی مورد نیاز را وارد کشور خواهیم کرد.

بوروکراسی‌های پیچیده اداری؛ سد راه تولیدکنندگان

به گفته وی متأسفانه بوروکراسی‌های اداری تولیدکنندگان را از هدف اصلی یعنی تولید دور کرده است. در حالی که اگر بخش دولتی دقیقاً می‌دانست چه بر بخش تولید در کشور می‌گذرد مسیرها و موانع پیچیده اداری را کوتاه‌تر و منسجم‌تر می‌کرد.
عالی تاکید کرد: اگر اتحادیه دامداران مسئولیت واردات نهاده‌های دامی را بر عهده بگیرد قطعاً با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

تاکنون با وزیر جهاد کشاورزی صحبت نکردیم

وی در پایان با اشاره به اینکه تشکل‌های بخش خصوصی بازوان وزارت جهاد کشاورزی هستند اما تاکنون از ظرفیت کامل آنها استفاده نشده است، اظهار کرد: با وجود اینکه تشکل‌ها نقش مهمی در تولیدات کشور دارند اما هنوز نتواسته‌ایم با وزیر جهاد کشاورزی گفت‌وگو و مسائل و مشکلات را مطرح کنیم. بی شک اگر در تصمیم‌گیری‌ها نظرات تشکل‌های فعال در زمینه مرغ و گوشت پرسیده می‌شد مشکلات کمتری پیش می‌آمد. بنابراین نیاز است بخش دولتی از قدرت بخش خصوصی و تشکل‌ها بیشتر استفاده کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com