ارائه ارز ترجیحی برای واردت نهاده دامی غلط است

ارائه ارز ترجیحی برای واردت نهاده دامی غلط است
ساداتی نژاد در کارگروه سرمایه گذاری، اشتغال و کشاورزی خراسان شمالی اظهارکرد: ما باید یارانه را به انتهای زنجیره یعنی به تولیدکننده و یا مصرف کننده پرداخت کنیم و اگر این کار را نکنیم تا دو ماه آینده با چالش تامین گوشت مرغ مواجه خواهیم شد.
وی در ارتباط با قیمت تضمینی خرید گندم نیز بیان کرد: دولت قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال آینده رقم سه هزار و 200 تومان در نظر دارد که اگر قیمت چهار هزار و 500 تومان تعیین نشود به طور حتم با کاهش تولید گندم از سوی کشاورز مواجه خواهیم شد.
وی افزود: اگر این امر صورت نگیرد حداقل کاهش پنج میلیون تنی تولید گندم را در سال آینده خواهیم داشت و کشاورز به سوی کشت محصولات دیگر خواهد رفت.
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه موضوع امنیت غذایی در قانون اساسی تمامی کشورها مطرح است و حتی در برخی از کشور به این موضوع قبل از مبحث امنیت غذایی پرداخت شده است، ادامه داد: امروز موضوع امنیت غذایی نیز آخرین خنجر دشمن علیه کشور ما بوده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری ضعیف در حوزه کشاورزی گفت: هیچ دولتی طی 40 سال گذشته بالای پنج درصد در این حوزه سرمایه گذاری نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: بالاترین سرمایه گذاری که در این حوزه در دولت ها شده است، چهار درصد بوده این در حالی است که 30 درصد اشتغال متعلق به این حوزه بوده و امسال با وجود تحریم ها این بخش رشد 8.8 در بخش کشاورزی داشته است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین مجلس یازدهم دو طرح را در دستور کار دارد که تقویت امنیت غذایی یکی از آن ها است.
وی افزود: اگر نگاهی به اعداد و ارقام بزنیم بین 60 تا 98 درصد از آنچه می خوریم و یا سبب تولید محصول کشاورزی می شود همچون نهاده دامی، بذر، سم، کود و ... به کشور وارد می شود.
ساداتی نژاد با بیان اینکه طرح دوم، طرح تحول کشاورزی است، ادامه داد: دانش و فناوری در بخش کشاورزی ما نقشی ندارد و همانند آن است که علم در کشاورزی ما وجود ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com