اختصاص 100 هزار میلیارد تومان بودجه به واردات نهاده‌های دامی و گوشت

اختصاص 100 هزار میلیارد تومان بودجه به واردات نهاده‌های دامی و گوشت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از کل بودجه سال 98 صد هزار میلیارد تومان برای واردات نهاده‌ای دامی و گوشت هزینه می شود که رقم بالایی است.
یوسف داودی، نماینده مردم سراب و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پنجمین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام بزرگ که امروز چهارشنبه در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد اظهار کرد: در سال 61 به فرمان امام خمینی و پیشنهاد مرحوم هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد با هدیه یک میلیون تومانی امام پایه‌ریزی شد که با توجه به تعداد کم افرادی که تحصیلات عالیه داشتند و نظام دانشگاهی کشور که بالغ بر 600 سال از کشورهای دیگر عقب مانده بود این بنیان مقرر شده بود تا تعداد کم تحصیلکردگان را جبران کند.
وی افزود: از آنجا که بودجه کشور محدود بود و نمی‌شد همه افرادی را که به تحصیلات علاقه داشتند به دانشگاه فرستاد این دانشکده پایه‌ریزی شد در حال حاضر بیش از 400 واحد دانشگاهی آزاد و دولتی تاسیس شده و نظام آموزشی کشور ارتقا یافته است.
داودی در رابطه با تاکید قانون اساسی بر تحصیلات رایگان در دانشگاه‌های دولتی اذعان داشت: مقرر شده بود طبق قانون اساسی تحصیلات در دانشگاه‌های دولتی رایگان باشد اما در حال حاضر تمام دانشگاه‌ها اعم از دولتی، پیام نور و علوم و تحقیقات پول می‌گیرند. سیستم دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی نتوانستند تعداد پذیرش دانشجو را کنترل کنند که این یک نقطه ضعف برای ما است در حالی که وزارت درمان و آموزش پزشکی به راحتی روند افزایشی را کنترل کرده است ما باید تغییرات در نظام دامپزشکی و دانشجوپذیری دانشگاه‌های دامپزشکی را اعمال کنیم تا مشکل اشتغال پیش نیاید.
نماینده مردم سراب در خصوص اختصاص بودجه به نهاده‌های دامی و گوشت تصریح کرد: با توجه به اینکه درآمد یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز با قیمت هر بشکه 54 دلار به بودجه واریز می‌شود و از کل بودجه 407 هزار میلیارد تومانی کشور 100 هزار میلیارد تومان آن برای واردات نهاده‌های دامی و گوشت هزینه می‌شود که رقم بالایی است و 1.4 بودجه را شامل می‌شود .
وی افزود: 95 درصد ذرت، 90 درصد کنجاله سویا و 50 درصد جو وارداتی است و یک میلیارد دلار از درآمد میعانات گازی و نفت به این موضوع اختصاص می‌یابد اما قیمت‌ها همچنان بالا است و مردم از گرانی قیمت‌ها ناراضی هستند. ما یارانه می‌دهیم تا مردم گوشت ارزان بخرند اما این امر محقق نمی‌شود و مردم ناراضی هستند
 
کلمات کلیدی واردات نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com