رنگی:
احیای نژاد مرغ آرین یک سیاست برگشت به عقب است

احیای نژاد مرغ آرین یک سیاست برگشت به عقب است
رئیس هیئت فدراسیون طیور ایران معتقد است که سیاست احیای نژاد آرین یک سیاست برگشت به عقب است و ضرر و زیان بزرگی برای مملکت دارد.

مهندس داود رنگی رئیس هیئت فدراسیون طیور ایران درمورد اهمیت مرغ لاین آرین در امنیت غذایی  مصاحبه تلفنی کرد.

رنگی اظهار کرد: آرین یک مرغ لاینی است که حدود 35 سال قبل وارد ایران شد اما همان موقع هم نتوانست بازار خاصی را در مرغداری کشور ایجاد کند و مشتریان خودش را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما باید مرغ لاین را مانند یک کالای بیولوژیک و داروی خاص بدانیم گفت: ما در حال حاضر هیچ محدودیتی برای خریدوفروش و صادرات این نوع مرغ نداریم.

رئیس هیئت فدراسیون طیور ایران اظهار کرد: شرکت‌هایی که نژاد لاین را دارند از بازار بسیار بزرگی در دنیا برخوردار هستند چراکه هم اکنون خیلی کشورها مشتریان آنها هستند و با فروش بسیار بالایی که دارند هزینه تحقیقات خود را تأمین می‌کنند و ضریب گوشت‌آوری این مرغ را هم ارتقا می‌دهند.

رنگی گفت: نژاد مرغ آرین در این چند سال متوقف بوده و باوجوداینکه در یکی دو سال اخیر اصرار بر احیای آن بوده و تولیداتی هم داشته اما نتوانسته با نژادهای خارجی رقابت کند بنابراین سیاست احیای نژاد آرین یک سیاست برگشت به عقب است و ضرر و زیان بزرگی برای مملکت دارد ضمن اینکه کشور ما در حوزه نهاده‌ها نیز یک کشور واردکننده است و برای تأمین خوراک این مرغ‌ها در مضیقه است.

وی اتکا بر نژاد آرین را یک سیاست کاملاً اشتباه دانست و اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه این نژاد از نظر راندمان تولید و دان، حدود 20 درصد نسبت به سایر نژادها عقب‌تر است لذا به سالن مرغداری و کارگر بیشتری نیاز دارد و قطعاً هزینه بیشتری هم خواهد داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com