سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمانشاه:
اجزای زنجیره تولید و توزیع مرغ باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند

اجزای زنجیره تولید و توزیع مرغ باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت:به منظور اجرای طرح رصد کالا در زنجیره تجاری؛ همه اجزای زنجیره تولید و توزیع مرغ موظف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند.
از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «بهزاد باباخانی» یکشنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار با دستور کار بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع مرغ با اشاره به آرامش و اشباع بازار گوشت مرغ در استان بر لزوم ادامه نظارت دقیق در این بازار تاکید کرد.
وی افزود: ثبت نام اجزای زنجیره تولید مرغ از تولید تا توزیع در سامانه جامع تجارت موجب حذف واسطه ها و واقعی سازی قیمت می شود و همه ذینفعان موظف به ثبت نام در این سامانه هستند در غیر اینصورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.
او از فعالان این بخش‌ها خواست با مراجعه به سامانه جامع تجارت در شبکه اینترنت به آدرس https://www.ntsw.ir/ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
باباخانی افزود: روند ثبت نام این واحدها به صورت مستمر پیگیری می شود و واحدهایی که در این سامانه ثبت نام نکنند نمی توانند فعالیتی داشته باشند.

فعالیت ۵۷۶ واحد مرغداری در استان کرمانشاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه اکنون ۵۷۶ واحد مرغداری گوشتی در استان فعال است، گفت: در این تعداد مرغداری سالانه ۷۲هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.
«نوربخش حاتمی» با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی تولید مرغ در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۲، افزود: میزان تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۲، در حدود ۵۸ هزار و ۸۵۷ تن بود که اکنون به بیش از ۷۲ هزار تن رسیده است.
به گفته او در سال ۹۲ تعداد ۴۹۵ واحد مرغ گوشتی در استان کرمانشاه فعال بود که این تعداد اکنون به ۵۷۶ واحد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: استان کرمانشاه یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است و در صورت هماهنگی بین بخش های تولید و توزیع شاهد نظم بخشی و رفع مشکلات در بازار خواهیم بود.

با مرغ فروشان متخلف برخورد می‌شود

معاون بازرسی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز گفت: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ برای مصرف‌کننده ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بوده و فروش مرغ کشتار روز با نرخ بالاتر از قیمت اعلام‌شده ممنوع است.
«مسعود بیگلری» از شهروندان خواست، هرگونه موارد تخلف شامل گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه، کم‌فروشی را از طریق شماره ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت معدن و تجارت اطلاع دهند.
وی یادآوری کردکه بازرسان سازمان صمت در استان به صورت روزانه از مرغ فروشی های سطح استان بازدید می کنند و با هرگونه تخلفی برخورد خواهند کرد.
او تشکیل پرونده و جریمه مرغ فروشان را از جمله اقدامات این سازمان برای مرغ فروشان متخلف اعلام کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com