اجرای ۱۰۰۰طرح اصلاح نژاد دام توسط کمیته امداد

اجرای ۱۰۰۰طرح اصلاح نژاد دام توسط کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای هزار طرح اشتغال اصلاح نژاد دامی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد طی امسال خبر داد.
با اشاره به اقدامات جدید کمیته امداد در حوزه پشتیبانی از توسعه اشتغال مددجویان گفت: با توجه به اینکه شرایط بومی استان متناسب با پرورش دام می باشد بر این اساس این نهاد با آوردن سبک جدید اصلاح نژاد دام به دنبال ایجاد طرح های پر سود تر به نفع مددجویان است.

وی خاطر نشان کرد: امسال برای اجرای طرح اصلاح نژاد دام بیش از ۱۰۰ میلیارد تومن تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و متقاضیان اشتغال پرداخت شده است.

وی به طرح ها و برنامه ها جدید این نهاد در جهت ارتقاء وضعیت اقتصادی و مالی در حوزه اشتغالزایی محرومین اشاره کرد و گفت: ایجاد طرح های نوین با استفاده از ظرفیت راهبری شغلی در بخش های نخ ریسی ،تراش سنگ و نوغانداری از جمله فعالیت های جدید این نهاد در حوزه اشتغالزایی مددجویان محسوب می شود.

الهی راد با یادآوری اینکه اکنون ۱۰۰طرح نخ ریسی توسط مددجویان این نهاد در حال اجرا است، اظهار کرد: این افراد ازکارگاه های آموزشی این شغل بهره مند شده اند و کمیته امداد دستگاه های نخ ریسی تهیه و به زنان سرپرست خانوار متقاضی استان واگذارکرده است.

وی همچنین از اجرای ۱۰۰ طرح تراش سنگ در استان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است .

وی گفت: در این راستا دوره آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی جهت خودکفا شدن خانواده های تحت حمایت به صورت رایگان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این طرح ها نیز توسط کمیته امداد در اختیار مددجویان قرار می گیرد، یاد آور شد: محصولات تولیدی این طرح ها تماما به صورت تضمینی توسط کمیته امداد استان خریداری می شود .

وی به اقدامات حوزه نوغانداری ویژه منطقه راز و جرگلان اشاره و اظهارکرد: در این بخش نیز اکنون ۲۰۰ طرح  فعال است که محصولات این افراد توسط کمیته امداد برای قطع دست واسطه ها، ۱۰ درصد بالاتر از ارزش واقعی بازار خریداری می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com