اتخاذ تمهیدات لازم برای جذب جوجه‌های یک‌روزه

اتخاذ تمهیدات لازم برای جذب جوجه‌های یک‌روزه
وزیر جهاد کشاورزی از اتخاذ تمهیداتی برای جذب جوجه‌های یک‌روزه با رعایت پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی با اتحادیه انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور انجام‌ شده و به ‌صورت ساعتی همه ۴۰۰ تولید کننده مرغ مادری در حال رصد هستند.

«سید جواد ساداتی‌نژاد » در نشست همت بسیج مردمی برای حمایت از تولید جوجه یک روزه‏، با اشاره به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: اطلاعات آنها دریافت می‌شود و اگر عدم جذب در این حوزه وجود داشته باشد با مذاکره در حوزه تولید جذب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اکنون وارد گام سوم این طرح که حمایت از تولیدکننده است، شده‌ایم و صیانت لازم در استمرار در تولید را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این طرح دولت با تسهیل در ارائه تسهیلات، ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به عنوان تسهیلات به تولید کنندگان در نظر گرفته که بانک کشاورزی در روزهای تعطیل نیز در حال ارائه خدمات برای تولیدکنندگان و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به این بخش است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به رفع موانع و محدودیت‌های جاری در پرداخت این تسهیلات در اسرع وقت افزود: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی برای این مهم در بانک کشاورزی مستقر شده است.

به گفته وی، نامه‌نگاری در مورد نحوه وثیقه‌گذاری نیز انجام‌ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید قراردادی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: اعلام کرده‌ایم که تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند و جوجه‌ریزی را طبق برنامه‌ای که داشتند انجام دهند؛ اگر احیاناً تولید کننده ما نگرانی از فروش دارد و نگران قیمت ۴۵ روزه پایان دوره خود است شرکت پشتیبانی امور دام با نرخ مصوب آن را خریداری می‌کند.

وی با اشاره به دو دغدغه تولیدکنندگان این حوزه تصریح کرد: دغدغه اول سرمایه در گردش بوده که با پرداخت تسهیلات آن را رفع کرده‌ایم و دغدغه دوم فروش محصولات بود که با نرخ مصوب شرکت پشتیبانی دام آن را خریداری می‌کند؛ بنابراین تولیدکنندگان دیگر نباید دغدغه‌ای در این زمینه‌ها داشته باشند.

ساداتی‌نژاد با تأکید بر این که علاوه بر تأمین سرمایه در گردش و خرید با نرخ مصوب، نهادهایی مانند اتکا و کوثر علاوه بر شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید قراردادی حضور دارند، گفت: اتکا خرید قراردادی را از روز گذشته آغاز کرده و کوثر و بنیاد مستضعفان نیز در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

وی یادآور شد: زنجیره‌های بزرگ را نیز به کمک فراخوانده‌ایم تا در این زمینه فعالیت کنند؛ بنابراین در این مسیر امیدواریم حرکت را استمرار دهیم، البته بزرگ‌ترین حامی تولید، مصرف‌کننده است و مصرف‌کننده ایرانی تاکنون حامی تولید بوده و از آن حمایت کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با وجود همه تمهیدات انجام ‌شده، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی را نیز برداشته‌ایم تا احیاناً اگر افتی در مصرف داخل کشور داشتیم، صادرات محصولات انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام روزانه مرغ مازاد بازار را خریداری می‌کند، گفت: این شرکت مرغ منجمد را خریداری و ذخیره می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره مازاد محصول شیر در کشور گفت‌: در بحث شیر با شرکت‌های بزرگ مذاکره شده و یک لیتر شیر بر روی زمین نمی‌ماند و خرید مازاد شیر در کشور در حال انجام است. سازمان تعاون مرکزی روستایی کشور نیز در کنار شرکت‌های بزرگ لبنیاتی کشور برای خرید مازاد شیر قرار گرفته و این مهم استمرار خواهد داشت.

وی با بیان این که ممکن است با وجود تمام تمهیدات اندیشیده شده عدم جذبی در بخشی از یک واحد مجتمع مرغ مادری باشد، یادآور شد: برای این که بتوانیم این بخش را نیز مدیریت کنیم بسیج وزارت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی کشور تمهیداتی برای این بخش اندیشیده‌اند تا بتوانند جوجه‌های یک‌روزه را با رعایت پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور که در این طرح ناظر است به کار بگیرند تا در این بخش نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

ساداتی‌نژاد با تأکید بر این که مدیریت کلی این مسئله توسط معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است، گفت: برنامه‌ریزی با اتحادیه انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور انجام‌ شده و به ‌صورت ساعتی تمام ۴۰۰ تولید کننده مرغ مادری در حال رصد هستند و اطلاعات آن‌ها دریافت می‌شود و اگر عدم جذب در این حوزه وجود داشته باشد با مذاکره در حوزه تولید جذب می‌شود و در پایان کار نیز اگر مازادی وجود داشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بسیج وزارت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی کشور می‌تواند در مجتمع‌های روستایی برای پرورش استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این مسیر به‌ خوبی مدیریت شود و در این حوزه، تولید پایدار بماند.

نشست همت بسیج مردمی برای حمایت از تولید جوجه یکروزه، با ریاست سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور، محمد قربانی معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور، محمدرضا صدیق‌پور رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور، مهرداد پاکار فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رضازاده رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

 
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com