ابهام در میزان مرغ ورودی و خروجی از کشتارگاه‌ها

ابهام در میزان مرغ ورودی و خروجی از کشتارگاه‌ها
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بباید در کشتارگاه‌ها سیستمی برای شمارش مرغ به کار گرفته شود و از کشتارگاه‌ها در مقابل تعداد و حجم مرغ تحویل داده شده، رسید دریافت شود.
علی‌اکبر علیزاده برمی در خصوص افزایش قیمت مرغ بیش از نرخ مصوب، گفت: قیمت مرغ تحت تاثیر از یک زنجیره و مجموعه از جمله تامین نهاده، تولید و توزیع است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با معاونان وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین ذی‌ربط در زمینه تولید و توزیع مرغ گوشتی تذکراتی داده شد، ادامه داد: بعد از تحویل مرغ گوشتی توسط تولید کننده به کشتارگاه مشخص نیست چه میزان از آن به عنوان محصول نهایی به بازار عرضه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حجم فعلی تولید مرغ گوشتی نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند، عنوان کرد: باید در کشتارگاه‌ها سیستمی برای شمارش مرغ به کار گرفته شود و از کشتارگاه‌ها در مقابل تعداد و حجم مرغ تحویل داده شده، رسید دریافت شود.
علیزاده با بیان اینکه باید مشخص شود که مرغ خروجی از کشتارگاه‌ها به دست توزیع کننده حقیقی و صنف اصلی می‌رسد یا خیر، گفت: بخشی از مرغ گوشتی خارج شده از کشتارگاه‌ها توسط برخی افراد احتکار می‌شود و به صورت قطعه‌ای برای کسب سود بیشتر به فروش می‌رسد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در نشست با اعضای کمیسیون هشدار داده شد که در صورت عدم نظارت کافی بر میزان مرغ ورودی و خروجی کشتارگاه‌ها و توزیع آن با بحران قیمت این محصول اساسی، مواجه می‌شویم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com