آینده تاریک صنعت مرغداری

آینده تاریک صنعت مرغداری
دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با اشاره به آینده تاریک صنعت مرغداری، گفت: به دلیل کمبود و نبود نهاده ها احتمال کاهش جوجه ریزی و تولید مرغ در کشور وجود دارد.
بهرام پاکزاد با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته تاکنون مرغ به قیمت واقعی خود نزدیک شده است، گفت: بعد از شیوع کرونا و کاهش تقاضا قیمت مرغ رو به کاهش رفت، اما طی چند روز گذشته مرغ به قیمت واقعی خود نزدیک شده است.
وی با اشاره به اینکه در ماه های آینده احتمال کاهش تولید مرغ وجود دارد، گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت بین ۶.۵ تا ۷.۵ میلیون جوجه ریزی در استان اصفهان انجام داده شد، اما احتمال می رود در خرداد ماه به دلیل نبود نهاده ها کاهش جوجه ریزی داشته باشیم.

وی با انتقاد از نبودن نهاده هایی همچون ذرت و سویا، افزود: تحریم ها از یک سو و همچنین تامین نشدن ارز مورد نیاز برای واردات نهاده ها موجب نایاب شدن آن در بازار شده است.
به گفته وی، گویا طی چهار ماه گذشته هیچ ثبت سفارسی برای سویا نشده است، البته گفته می شود ذرت خریداری شده و تا ماه آینده شرایط تامین آن بهتر خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ذرت بین ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ وحتی ۳۰۰۰ تومان و سویا با نرخ ۵۸۰۰ تومان در بازار آزاد موجود است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ زمانی در توزیع نهاده های دام و طیور در کشور موفق نبوده ایم، تصریح کرد: برای رفع این مشکل دولت طی چند ماه اخیر از ذخایر استراتژیک خود برای تامین نهاده ها استفاده کرده است، البته نظارت مناسبی بر سیستم توزیع نهاده ها وجود ندارد.
وی با اشاره به آینده تاریک صنعت مرغداری، گفت: پیش از این تولید ماهانه مرغ در کشور ۱۴۰ میلیون تن بود، اما به دلیل نبود و کمبود نهاده ها ناچار به کاهش تولید هستیم و شنیده می شود در خرداد ماه تولید جوجه در کشور به ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون تن کاهش یابد.

وی همچنین با انتقاد بر اینکه اکنون ذرت و سویا در بازار موجود و بالاتر از نرخ مصوب توزیع می شود، تاکید کرد: سویا با نرخ مصوب ۲۵۰۰ تومان اکنون ۵۷۰۰ تومان و ذرت با قیمت مصوب ۱۵۰۰ تومان با نرخ ۲۷۰۰ تومان در حال توزیع است اما ناچاریم مرغ را با نرخ مصوب به فروش برسانیم.
وی با اعتقاد بر اینکه کنترل قیمت ها راحت است، پیشنهاد داد: باید هر باری که بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رود را از بازار جمع آوری و در شرکت پشتیبانی با همان نرخ مصوب در بین مرغداران توزیع کنیم
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com