آغاز فعالیت مجدد واحدهای پرورش مرغ تخمگذار در آبیک

آغاز فعالیت مجدد واحدهای پرورش مرغ تخمگذار در آبیک
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۸ واحد مرغداری تخمگذار که در سال گذشته به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزا تعطیل شده بودند فعالیت خود را آغاز کردند.
مرتضی یعقوبی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی از ابتدای سال جاری تعداد ۸ واحد مرغداری تخم گذار که در سال گذشته به علت ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تعطیل شده بودند با انجام اصلاحات ساختاری و پس از اخذ مجوز جوجه ریزی از کمیته ممیزی فعالیت خود را از نو آغاز کردند.
وی افزود: شهرستان آبیک یکی از مهمترین شهرستانها در تولید تخم مرغ کشور است و واحدهای مذکور در سال جاری اقدام به جوجه ریزی به تعداد ۱ میلیون ۲۴۰ هزار و ۹۷۵ قطعه کرده اند.
یعقوبی تصریح کرد:امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته در سال جاری، تا حد امکان درصد بروز بیماری در سطح مرغداریها کاهش پیدا کرده باشد وشاهد تعطیلی واحدهای تولیدی در این شهرستان نباشیم.

نظارت دامپزشکی آبیک بر نحوه واکسیناسیون دامها توسط بخش خصوصی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک، از نظارت کارشناسان دامپزشکی بر چگونگی واکسیناسیون دام ها توسط بخش خصوصی این شهرستان خبر داد.
یعقوبی گفت : در راستای حمایت از بخش خصوصی و در راستای پوشش کامل مبارزه با بیماری‌های دامی و انجام بهتر واکسیناسیون دامداری ها ، بخشی از فعالیت واکسیناسیون دامداری‌های این شهرستان به بخش خصوصی محول شده که نظارت بر حسن انجام آن بر عهده بخش دولتی است.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری‌ها از طریق واکسیناسیون علیه بیماریهای مختلف، اداره دامپزشکی شهرستان آبیک برنامه‌های مراقبت و نظارت مستمر بر عملیات مایه‌کوبی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تشریح کرد:کارشناسان دامپزشکی با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد در خصوص نحوه صحیح واکسیناسیون برای اکیپهای مایه کوبی سعی در ارتقاء سطح دانش این افراد را دارد که نظارتهای مستمر دامپزشکی دولتی نیز در همین راستا انجام می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com