آغاز طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور

آغاز طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از آغاز طرح نظارت بر کشتارگاه های طیور از امروز جمعه خبر داد و گفت: ۱۴ واحد کشتارگاه فعال طیور مرغ استان روزانه ۶۰۰ تُن گوشت مرغ تولید می‌کنند.

علی‌اصغر اصغری با بیان این که این تولیدات براساس ضوابط در قالب محموله برای سایر استان‌ها ارسال می‌شود، افزود: این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و در راستای مصوبات کارگروه امنیت غذایی استان توسط عوامل نظارتی سازمان با استفاده از ظرفیت دسترسی به اطلاعات سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه جامع انبارها اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای اجرای طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور استان نهادهای دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت شبانه در فرآیند کشتار نظارت خواهند داشت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با تاکید بر این که در صورت مشاهده تخلف، با متخلفین برخورد می شود، تصریح کرد: در همین زمینه، واحدهای کشتارگاهای طیور و واحدهای تولیدکننده تخم مرغ با رعایت ضوابط قانونی در ثبت اطلاعات کشتار طیور و همچنین ثبت موجودی تخم مرغ خود در سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه جامع انبارها اقدام نمایند.

اصغری افزود: هدف از اجرای این طرح، حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با تاکید بر مواردی از قبیل درج قیمت مصرف کننده بر روی بسته بندی‌ها، الزام صدور فاکتور توسط کشتارگاه‌ها و رعایت قیمت تمام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای این طرح در ۱۴ شهرستان استان مدیران ادارات صنعت، معدن و تجارت گلستان وظیفه دارند با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط نسبت بر نظارت بر عملکرد کشتارگاه‌های شهرستان حوزه جغرافیای خود و همچنین واحدهای تولیدکننده تخم مرغ براساس ضوابط یاد شده نظارت لازم را به عمل آورند.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح با اعمال نظارت‌های لازم بر مراکز تولید مرغ و تخم مرغ توسط بازرسان سازمان مربوطه خاطرنشان کرد: رعایت استانداردهای لازم و قیمت‌های مصوب کارگروه تنظیم بازار برای کشتارگاه‌هاست.

اصغری گفت: همکاری نکردن با بازرسان، گزارش اطلاعات نادرست، عدم درج قیمت مصرف کننده، عدم صدور فاکتور به مشتریان و اخذ هرگونه مبالغ اضافی تحت هر عنوان توسط این مراکز تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده ضمن تشکیل پرونده با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com