ارز جدید، تولیدات دامی را رقابتی می‌کند

ارز جدید، تولیدات دامی را رقابتی می‌کند
به شرط آنکه اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات نهاده‌های دامی به‌صورت روان انجام شود، تولیدات این بخش رقابتی و پویاتر می‌شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب در پی توافقات جدید ارزی در دولت درباره اختصاص ارز مبادله‌ای 2470 تومانی برای واردات نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی گفت: از آنجا که بانک مرکزی موظف شده منابع ارزی مورد نیاز را با قمیت ارز مبادله‌ای 2470 تومانی برای واردات نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی در اختیار واردکنندگان قرار دهد، پیش‌بینی می‌شود که وضعیت تولیدات این بخش بهتر از گذشته صورت گیرد.
حسن رکنی افزود: با بهبود شرایط تولید، می‌توان امیدوار بود که تغییرات مثبتی در بخش فرآورده‌های دامی اتفاق بیفتد.
وی خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات بیشتری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و همچنین تشکل‌های بخش کشاورزی و به‌ویژه دام و طیور بتوانند خود برای ورود نهاده‌های مورد نیاز اقدام کنند، شرایط به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که دیگر شاهد کمبود در بخش نخواهیم بود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر تأمین نهاده‌ها با ارز مبادله‌ای به‌صورت روان انجام شود، مشکلات پیش رو مرتفع خواهد شد.
رکنی تصریح کرد: در بخش شیر نیز تشکل‌های مربوطه می‌توانند با انجام تحقیقات کارشناسی برای کاهش قیمت و تعادل آن اقدام کنند.
وی درباره تعیین تکلیف قیمت نهایی مرغ، شیر و گوشت در ستاد تنظیم بازار یادآور شد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و در حال حاضر قیمت‌ها با توجه به قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان محاسبه می‌شود.
گفتنی است، بر اساس توافق مسئولان دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی، مقرر شد منابع ارزی مبادله‌ای برای تأمین نهاده‌های تولید و کالاهای اساسی در اختیار واردکنندگان قرار گیرد. وزیر جهاد کشاورزی نیز نوید داد که با تأمین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌ها و محصولات اساسی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.
لازم به ذکر است، نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی چندی پیش با قیمت ارز مرجع 1226 تومانی عرضه می‌شد، اما در حال حاضر قرار است ارز جدید مبادله‌ای با قیمت 2470 تومان جایگزین آن شود.

 
کلمات کلیدی تولیدات دامی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com