مرغ هورمونی شایعه‌ای بیش نیست

مرغ هورمونی شایعه‌ای بیش نیست
رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور استان یزد گفت:استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران انجام نمی‌شود و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی،شایعه‌ای بیش نیست.
«کریم زنگیلی»با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به شش میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان یزد انجام شده است،در خصوص روند پرورش طیور گفت:جوجه‌های یکروزه از کارخانه‌های جوجه کشی خریداری شده و سپس با اخذ مجوز بهداشتی حمل از سوی دامپزشکی به مرغداری منتقل می‌شود و در زمان 42 روز با رعایت برنامه‌های پرورشی،تغذیه‌ای و بهداشتی،از وزن 42 گرم به وزن 2500 گرم رسیده و به این صورت به مرغ سالم و قابل کشتار تبدیل می‌شوند.
وی با اشاره به نظارت‌های دامپزشکی بر روند پرورش طیور، گفت: دامپزشکی عاری بودن مرغ‌های موجود در بازار از مواد هورمونی را به صورت 100 درصد تضمین می‌کند.
به گفته‌ی زنگیلی،استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی شایعه‌ای بیش نیست.
این مسئول تاکید کرد:استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و رشد بالای جوجه‌های گوشتی به علت عوامل ژنتیکی واصلاح نژاد تغذیه‌ای و بهداشتی این گله‌هاست.
 
نظرات شما
  •  

    دکتر فرزان سلیمانی گفت : ۹۸/۰۷/۰۷

    وجود مرغهای پرورش یافته صنعتی با هورمون رشد در کل کشورهای جهان بی اساس و غیر علمی می‌باشد.
    موضوع پرورش مرغ گوشتی با تزریق هورمون در ایران، سالیان طولانی است که برسر زبان ها بوده، که متاسفانه در این رابطه گاهاً با قشر آگاه و تحصیل کرده موافق با استفاده از هورمون رشد در مرغان گوشتی مواجه میگردیم.
    جالب است بدانیم،موضوعی که از بنیان بی اساس است گاهاً درمحافل هنری نیز مطرح گردیده، که نمونه ای از آن همین یکی دو سال پیش در برنامه دور همی آقای مدیری به میهمانی خانم میترا حجار بود که اشاره ای به ‌‌‌ اینگونه مرغان داشتند.
    قطعآ هر هنرمندی علاقه مندان خود رادارد، آیا این درست است که با تکیه بر احساسات عده ای از مردم کشورمان ورودی غیر مسئولانه به موارد تخصصی مهم داشت.
    جهان با سرعتی سرسام آور در تکنولوژی تامین غذای سالم و ایمن در حرکت است، در این راستا ایران هرگز از این پیشرفت ها نه تنها عقب نمانده بلکه موفقیت های چشمگیری را نصیب خود کرده است.
    سازمان دامپزشکی کشور و همچنین سازمان نظام دامپزشکی هوشمندانه، در تمامی عرصه های صنعت دام، طیور و آبزیان کلیه مراحل پرورشی،پیشگیری و.. را بی وقفه رصد مینماید، چرا که تامین امنیت غذایی مردم با منشاء دامی از اولویت های این دو سازمان میباشد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com