مکمل های گیاهی برای رفع ماستیت در گاوهای شیری

مکمل های گیاهی برای رفع ماستیت در گاوهای شیری
ماستیت گاوی همان التهاب غدد پستان در گاو شیری است که معمولاً در واکنش سیستم ایمنی به حملۀ باکتریایی در کانال نوک پستان اتفاق میفتد و دلایل آن هم متعدد است؛ می تواند حاصل میکروارگانیسم های بیماریزا در فارم باشد، یا به دنبال زخم های ناشی از داروها و مواد شیمیایی ، یا سرد و گرم شدن هوا بر روی پستان حیوان به وجود آید. 

ماستیت بالینی که نوعی التهاب در واکنش به عفونت است و به دنبال آن شیر گاو به وضوح دچار تغییراتی (مثل تغییر رنگ و یا وجود لخته های فیبرین در شیر) می شود. با طولانی تر شدن التهاب، تغییراتی در پستان ظاهر می شود(قرمز شدن پستان، تورم، درد، و گرم شدن آن). 

ماستیت بالینی عموماً نوعی درگیری یا بیماری فاقد نشانه های واضح ظاهری (مثل تب و بی اشتهایی) است . چنانچه التهاب و عفونت طولانی شود و به مدت حداقل 2 ماه با حیوان بماند بیماری مزمن می گردد. 
از آنجاییکه بیماری ماستیت موجب کاهش تولید شیر، یا شیر بی کیفیت ، افزایش معدوم سازی گاو بیمار و نیز بالا بردن هزینه های لازم برای درمان می شود برای دامدار خسارت های مالی زیادی به دنبال دارد. خسارات مالی سالانه ناشی از ماستیت در هند ، ایالات متحد ، انگلستان و جهانی به ترتیب 1.1 میلیارد دلار، 2 میلیارد دلار، 371 میلیون دلار و 35 میلیارد دلار برآورد شده است. 

باکتری عامل بیماری ماستیت شامل باکتری گرم منفی و گرم مثبت می باشد. به دلیل مقاومت میکروبی، لازم است تا راهکارهای جایگزینی برای درمان ماستیت یافته شود. به علاوه، آنتی بیوتیک ها بر روی شیر اثرات جانبی به جا می گذارند که بر روی سلامت انسان اثرگذار است. 

در ماستیت التهاب به وجود آمده در بافت پستانی موجب تغییرات بیوشیمیایی در ترکیبات شیر می شود. بهترین تست برای تشخیص ماستیت بالینی تست شمارش سلولی (SCC) است که ارتباط مستقیم با وجود عفونت در بدن دارد. تغییرات التهابی و هر گونه افت کیفیت شیر با SCC شروع و مشخص می گردد حتی با مقدار بسیار کم 100.000 سلول در هر میلی لیتر. اگر چه مقدار آن متفاوت است و به عوامل متعدد بستگی دارد اما SCC > یا مساوی 200.000 cell/Ml نمایانگر عفونت و ابتلا به ماستیت است. 

درمان های گیاهی در درمان ماستیت مؤثر بوده و حداقل مزیت آن اینست که عوارض جانبی بجا نمی گذارد. 
داروی گیاهی Recomast یک ترکیب گیاهی است که اثرات آنتی باکتریایی، ضد التهابی، تسکین دهندۀ درد، و تنظیم کنندۀ سیستم ایمنی دارد. این داروی گیاهی سیستم ایمنی پستان را تقویت کرده و به بهبود سریع غدد شیری کمک می کند. به خاطر خاصیت بازدارنده و پیشگیری کنندۀ آن و همچنین خاصیت درمانی که دارد به همراه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی توصیه می شود. 

چگونه Recomast بیماری ماستیت را درمان می کند؟ 
ترکیباتی مثل بربرین، تینوسپورین، لاکتون های دیترپنوئیدی، و مشتقات گلیکوزید و کورکومین از پستان در مقابل عوامل بیماریزا محافظت کرده و از پیشروی بیماری جلوگیری می کنند. Recomast با پیشگیری از بیشتر شدنِ سیتوکین های پیش التهابی و عوامل نکروزی به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند. درد و تورم و ترشحات ناشی از التهاب را برطرف می سازد و به بهبودی سریع تر کمک می کند. 

همچنین Recomast حاوی سویه های لاکتوباسیلوس پروبیوتیک است که بر روی تنظیم سیستم ایمنی تأثیرگذار است. 
مواد معدنی و نوکلئوتیدهای موجود در آن با حفظ لایۀ کراتین از ورود عوامل بیماریزا به پستان جلوگیری می کنند. ترکیب نوکلئوتیدها در بازسازی سلول های جدید که بر اثر عفونت از بین رفته اند، نقش دارند و بدین ترتیب به بهبودی سریع تر کمک کرده و از فیبروز جلوگیری می کند. 

بنابراین ترکیب گیاهی Recomast را به دلایل زیر می توان مفید دانست: 
-بازسازی سریع تر بافت تولید کنندۀ شیری   
-بهبود کیفیت شیر ظرف 3 تا 5 روز 
-درد و تورم و علائم بالینی را کاهش می دهد.
-استرس شیردهی را کاهش می دهد و منجر به ارتقاء ایمنی پستان گاو به دنبال زایمان می گردد
-با درمان های آنتی بیوتیکی هیچ مداخله ای ندارد و برای مصرف حیوان نشخوارکننده است. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com