رونق پرورش بزرگترین پرنده دنیا، شترمرغ، در گیلان

رونق پرورش بزرگترین پرنده دنیا، شترمرغ، در گیلان
از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ تن گوشت شترمرغ به بازار‌های مصرف عرضه شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با بیان اینکه سالانه ۲ هزار قطعه شتر مرغ در گیلان تولید می‌شود گفت: پیش بینی شده تا پایان امسال با این میزان جوجه ریزی ۵۰ تن گوشت شتر مرغ تولید و به بازار‌های مصرف عرضه شود.
سورنا چایچی با اشاره به اینکه گوشت شتر مرغ در بازار‌های مصرف کیلویی ۱۷۰ هزار تومان است افزود: پرورش دهندگان این پرنده از ابتدای امسال تا کنون با تولید ۴۰ تن گوشت شترمرغ، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کردند.
وی با اشاره به اینکه شتر مرغ بومی آفریقا و مناطق گرمسیری و خشک است افزود: ۱۰ درصد از شتر مرغ تولید شده در گیلان در بازار‌های تهران عرضه می‌شود و مابقی در گیلان مصرف می‌شود.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین گفت: سالانه ۱۰ هزار لیتر روغن شترمرغ در گیلان استحصال می‌شود که ۵۰ درصد آن برای مصارف بهداشتی و آرایشی در خود استان مصرف و بقیه به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
بزرگترین پرنده دنیا که قدرت پرواز ندارد، فواید اقتصادی آن فقط به گوشت و تخم آن خلاصه نمی‌شود، این پرنده بزرگ هیچ دورریزی ندارد و از پر، پوکه تخم، پوست، چربی و روغن آن در صنایع دستی، کیف و کفش و پزشکی هم استفاده می‌شود.
شتر مرغ گیلان در ۶ مزرعه در شهرستان‌های رضوانشهر، تالش، رودبار، ماسال، فومن، لاهیجان و رشت پرورش داده می‌شود.
صنعت پرورش شترمرغ در گیلان برای ۱۵۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com