خرید حمایتی دام زنده در فارس آغاز شد

خرید حمایتی دام زنده در فارس آغاز شد
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: خرید حمایتی دام زنده با هدف جلوگیری از زیان تولیدکنندگان روستایی در این استان آغاز شد.

رهام رحمانی یکشنبه در حاشیه بازدید از روند خرید دام روستایی در کشتارگاه بهین مرودشت افزود: با توجه به مصوبه شورای قیمت‌گذاری و به منظور پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان خرید دام روستایی از نوع گوساله و گوسفند نر پرواری زنده در استان فارس آغاز شده است.

 وی بیان کرد: با توجه به قابلیت کشتارگاه صنعتی موجود در استان تاکنون حدود ۲۰۰ راس گوسفند و گوساله زنده خریداری شده است.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس اظهار کرد: قیمت خرید گوسفند زنده پرواری به ازای هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ ۵۳ هزار تومان نقد و مابقی در قالب خوراک دام به مقدار ۲/۸ کیلوگرم کنسانتره یا ۱/۷ کیلوگرم جو به انتخاب دامدار بدون اخذ وجه به دامداران تحویل می‌شود.

رحمانی گفت: بره زنده پرواری با وزن حداقل ۴۰ کیلوگرم و حداکثر ۵۵ کیلوگرم و حداکثر سه و نیم کیلوگرم دنبه قابل تحویل خواهد بود.همچنین قیمت خرید گوساله زنده پرواری به ازای هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ ۵۰ هزار تومان نقد پرداخت می‌شود و مابقی در قالب خوراک دام به مقدار ۲/۸ کیلوگرم کنسانتره یا ۱/۷ کیلوگرم جو به انتخاب دامدار بدون اخذ وجه به دامداران تحویل خواهد شد.

وی عنوان کرد: وزن گوساله نر پرواری حداقل ۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر ۶۵۰ کیلوگرم می‌باشد که در صورت تحویل دام بیش از این و حداکثر تا ۷۵۰ کیلوگرم قابل پذیرش خواهد بود و از وزن ۶۵۰ کیلوگرم تا سقف اعلامی به ازای افزایش هر ۵۰ کیلوگرم وزن اضافی یک درصد از وزن دام زنده کسر خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس بیان کرد: دامداران متقاضی این طرح باید اطلاعات گله و پلاک‌گذاری دام خود را ثبت و برای کسب و معرفی نامه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند. این کار به منظور پشتیبانی و حمایت از دامداران، جمع آوری دام مازاد انباشت شده و تأمین ذخایر استراتژیک کشور در حال اجرا است و در صورت وجود دامدار متقاضی خرید حمایتی تا پایان سال ادامه دارد.

رحمانی اظهار کرد: تولیدکنندگان باید دقت کنند که دام های سبک و سنگین ارسالی به کشتارگاه محل خرید واقع در کشتارگاه بهین مرودشت سالم و مورد تائید دامپزشکی باشند تا در فرآیند خرید مشکلی بوجود نیاید.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
 
نظرات شما
  •  

    احمد رضا یوسفیان دارانی گفت : ۰۰/۰۹/۱۴

    سلام با این قیمت گزاری بازهم صنعت دامداری نابود میشد و دلالان ثروتمند بعد از اینکه این صنعت دامداری نابود شد سراغ یه صنعت دیگه میرند دولت ما بیاد مثل دنیا عمل بکند صادرات توسط تعاونیهای باز کند نهاد را هم با ارز حاصل از صادرات وارد میکنم بنده سال ۹۹ گاه خریدم ۵۳۰تومن دو روز پیش خریدم ۴۷۰۰ تومن چیزی حدود ۹ برابر در صورتی که ۴۰ درصد قیمت گوسفند با قیمت ۶۲تومن افزایش پیدا کرده علتش این هست که دام مولد دارد گشتار میشد واین یه فاجعه است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com