شیوع آنفولانزای پرندگان در فرانسه

شیوع آنفولانزای پرندگان در فرانسه
با افزایش شیوع آنفولانزای پرندگان در فرانسه، پرورش دهندگان طیور در این کشور مجبور به قرنطینه کردن پرندگان خود به منظور کاهش خطرات ناشی از آن شدند.

به نقل از فرانس ۲۴، پرورش دهندگان طیور در فرانسه به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی در این کشور، بر اساس دستور صادر شده از سوی دولت، ملزم به قرنطینه کردن پرندگان خود شدند تا از سرایت احتمالی آن به مناطق دیگر و به خصوص کشورهای همسایه جلوگیری شود.
این رسانه فرانسوی همچنین افزود: به دلیل میزان بالای خطر آنفولانزای مرغی، همه واحدهای پرورش دهنده طیور باید پرندگان خود را حبس کرده تا از تماس با پرندگان مهاجر به عنوان ناقلان بالقوه ویروس آنفولانزای پرندگان با قدرت واگیر بالا جلوگیری به عمل آید. مشابه این وضعیت از هفته گذشته در هلند نیز وجود داشته است.  
امیدواری دولت فرانسه در مهار آنفولانزای پرندگان در حالی است که زمستان سال گذشته فرانسه حدود ۵۰۰ کانون شیوع آنفولانزای مرغی در واحدهای پرورش طیور شناسایی کرده بود و بیش از ۳.۵ میلیون مرغابی در این کشور معدوم و مدفون شدند؛ این در حالی‌ است که اقتصاد فرانسه مانند دیگر کشورهای جهان بشدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com