تاخیر ۴ ماهه در تحویل نهاده‌های‌ دامی

تاخیر ۴ ماهه در تحویل نهاده‌های‌ دامی

اتحادیه سراسری مرغداران در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: نهاده‌های خریداری شده توسط بسیاری از واحدهای مرغداران علیرغم گذشت ٢تا ۴ ماه هنوز برای آنان ارسال نشده است.

حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در نامه‌ای به محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور تذکرات مهمی را در حوزه تولید گوشت مرغ مطرح و عنوان کرد که نهاده‌های خریداری شده توسط بسیاری از واحدهای مرغداران علیرغم گذشت ٢ تا ۴ ماه هنوز برای آنان ارسال نشده در حالی که تعهد تحویل ١۵ روزه بوده است. در متن این نامه آمده است: نظر به ضرورت استمرار و پایداری تولید و حفظ مزیت اشتغال و تأمین مرغ مورد نیاز کشور و ایجاد امنیت غذایی موارد ذیل را به استحضار می‌رساند و با توجه به مطالبات به حق مرغداران و اهمیت موضوع تقاضای صدور دستور مقتضی را دارد.

۱- بسیاری از واحدهای مرغداری که از ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۴۰۱.۲.۲۱ (زمان حذف ارز ترجیحی و تعهد تأمین نهاده با نرخ قدیم تا این تاریخ توسط دولت) جوجه ریزی نموده و گاهاً مرغ را کمتر از نرخ مصوب عرضه نموده اند، نهاده در سامانه بازارگاه با نرخ ارز ترجیحی برای آنان بارگذاری و طبعاً خرید شده اما ارسال نشده است و برای بازگشت این مرغداران به تولید و جلوگیری از زیان سنگین و کمترشکن نیاز هست با درایت و تدبیر حضرتعالی به قید فوریت نسبت به تأمین ارز و امکان خرید نهاده از سوی این دسته از مرغداران در سامانه بازارگاه اقدامات لازم صورت گیرد.

۲- بسیاری از واحدهای مرغداران علیرغم خرید نهاده با ارز ترجیحی گاهاً با گذشت بین دو تا ۴ ماه از سامانه بازارگاه با تعهد تحویل ۱۵ روزه، متأسفانه به بهانه‌های مختلف از جمله عدم تخصیص ارز یا مورد شرکت آریو تجارت سهیل، سریر تجارت، صبا پیشرو و … نهاده‌ای برای آنان ارسال نشده است. صدور دستور مقتضی برای بارگیری فوری نهاده‌ها برای مرغداران مورد استدعاست.

عدم اقدام فوری در خصوص بندهای ۱ و ۲ می‌تواند بخش عظیمی از مرغداران را از چرخه تولید خارج نماید.

۳- قیمت اعلامی غیررسمی مرغ زنده که هر کیلوگرم حدود ۴۱ هزار تومان تعیین شده فاقد مبانی استدلالی و کارشناسی و موجب زیان سنگین مرغداران خواهد بود. فلذا تقاضای تجدیدنظر و اجرای مصوبه مورخ ۱۴۰۱.۲.۱۸ که در آن قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۹۰ هزار ریال تعیین شده و اصلاح قیمت مرغ گرم در بازار متناسب با قیمت مرغ زنده را دارم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com