مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ وجود ندارد

مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ وجود ندارد
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماهانه حدود ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

مسعود امراللهی افزود: حدود هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری در کل کشور وظیفه تأمین تخم مرغ مورد نیاز کشور را به عهده دارند که ماهانه حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار می‌شود که حدود ۴ تا ۵ هزار تن بیشتر از میزان مورد نیاز بازار است.
او گفت: هم اکنون نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله درب مرغداری ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه از این پس معیار عرضه تخم‌مرغ وزن شانه است، افزود: قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۱۸۰۰ گرمی، حدود ۸۴ هزار تومان است.
آقای امراللهی گفت: خرده فروشی‌های سطح شهر باید تخم‌مرغ را بر اساس نرخ اعلامی، هر کیلوگرم ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه کنند و فروش بالاتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح نظارتی بر بازار تخم‌مرغ گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا بازرسان در سریع‌ترین زمان به موضوع رسیدگی کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com