آماده سازی مرغداری و نگهداری از طیور در هوای گرم

آماده سازی مرغداری و نگهداری از طیور در هوای گرم
هوای گرم کم کم از راه می رسد و زمان آن است که مرغداری را برای راحتی و آسایش طیور در هوای گرم آماده سازیم. بدین منظور چک کردن چند مورد در مرغداری از اهم مسائل است.

تهویه
تسمه و چرخ تسمه را چک کنید. در صورت نیاز روغن کاری کنید تا بلبرینگ خشک نشود و بهتر بتواند پروانه های فن را بچرخاند. دریچۀ پروانه را از گرد و خاک و جرم تمیز کنید تا کارایی آن افزایش یابد.
در مورد تهویه تونلی، بهتر است جریان هوا را بر روی 600 تا 700 فوت در دقیقه (180 تا 215 متر/دقیقه) تنظیم کنید تا جریان هوایی مناسب و یکنواخت داشته باشید.

کولرهای سلولزی  
اگر کولر سلولزی خوب تمیز نگردد جریان هوا به سختی از آن عبور می کند و در نتیجه عملکرد ضعیفی خواهد داشت. برای تمیز کردن آن می توانید کمی شوینده در مخزن آب بریزید و سپس پمپ آب را به مدت 15 تا 20 دقیقه روشن کنید تا صفحه ها تمیز شوند. سپس مخزن را خالی و صفحه ها را با آب کم فشار آب کشی کرده و مخزن را با آب تمیز پر کنید. پمپ و تسمه ها را چک کنید.

صفحه کلیدها
دکمه ها و کلیدها را به خوبی چک کنید . می توانید پیش از رسیدن ماههای گرم آن را تست کنید. در صورت نیاز به تعویض بهتر است حتماً این کار را انجام دهید.

فضای خارجی ساختمان
خارج از ساختمان مرغداری را وارسی کنید و هر گونه ترکیدگی لوله یا خرابی ساختمان را برطرف سازید. این شکاف ها و سوراخ ها نه تنها منجر به خروج هوای مطبوع داخل مرغداری می شود بلکه ورود جوندگان و موجودات مزاحم را آزادتر می سازد. همچنین آلارم های هشدار دهندۀ فارم را وارسی کنید تا ببینید که درست کار می کنند.
سیستم ترموستات و تنظیم حرارت را چک کنید.
همچنین در هوای گرم طیور آب بیشتری مصرف می کنند سیستم آب آشامیدنی را چک کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد.
آماده سازی تجهیزات برای فصول گرم باید از حدود فروردین – اردیبهشت شروع شود تا در طول دورۀ گرما آمادگی لازم برای بالا بردن سود آوری و بهینه سازی کیفیت زندگی طیور را داشته باشیم.   
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com