توزیع هوشمند مرغ و تخم‌مرغ

توزیع هوشمند مرغ و تخم‌مرغ
طرح بازرسی و نظارت کالاهای اساسی از امروز دوشنبه (هشتم آذرماه) در سطح خرده‌فروشی‌ها و صنایع تولیدکننده در واحدهای تولیدی سراسر کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
 وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی کشاورزی استان تهران که در حکیمیه برگزار شد، گفت: نظارت و بازرسی میدانی از گذشته هم بوده اما امروز کل زنجیره تولید تا عرضه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

«سید جواد  ساداتی نژاد» اظهار داشت: این رویه در دنیا هم وجود دارد، اجرای این کار باعث آرامش بازار می شود، وزارت جهاد کشاورزی که متولی تولید است خود دغدغه توزیع و بازاررسانی را نیز دارد.

تصریح کرد: از این پس ما شاهد این نخواهیم بود که بین دستگاه ها در این مسئله بحثی باشد، با این اتفاق، جامعه کشاورزی توسعه می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همان‌گونه که پیش از این بهره‌برداران بخش کشاورزی از خانواده وزارت جهاد کشاورزی بودند امروز کسانی که در توزیع موادغذایی هستند، جز این خانواده محسوب می شوند.

این مقام مسوول افزود: ما وظیفه خود می دانیم بتوانیم امنیت پایدار  مواد غذایی مردم را در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیت ترین محصولات سالم را با قیمت مناسب و واقعی و با حذف دلالان تامین کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری در ابتدای دولت دستور ویژه ای دادند و به مباحث گذشته پایان دادند که بر اساس آن، بازرسی و نظارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود و فرماندهی واحدی در این عرصه اتفاق بیفتد تا به پایداری و نظم بیشتری بیانجامد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: ۶۲۸ نفر از ناظرین ‌وزارت صمت رسما به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شدند و تعزیرات نیز در کنار این گروه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نیروهای بازرسی شکل گرفته در کل کشور بالای ۶ هزار نفر هستند که ما این موضوع را تا سطح استاندارد پیش خواهیم برد. به کمک نیروهای مردمی که در محلات هستند، تخلفات گزارش می شود تا میزان تخلفات به حداقل برسد.

وزیرجهاد کشاورزی گفت: این بازرسی و نظارت در سطح خرده فروشی‌ها و صنایع تولیدکننده در واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد تا بازار به آرامش برسد.

توزیع هوشمند مرغ و تخم مرغ در ۵ استان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون توزیع هوشمند مرغ و تخم مرغ را در تهران و البرز داریم که به استان های اصفهان، خراسان و یزد توسعه می دهیم.

ساداتی نژاد از استارتاپ‌ها و نخبگان و پلت‌فورم هایی که در حوزه بازار فعالیت دارند خواست تا در توزیع هوشمند کالاهای اساسی ورود کنند تا با توسعه این موضوع، اقلام غذایی را بدون واسطه از مزرعه تا سفره مردم برسانیم.

وی افزود: اکنون در تهران روزانه ۳۵۰ تن کالا درب منزل توزیع می شود.

توزیع هوشمند کالاهای اساسی واحدهای صنفی از هفته آینده  

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از هفته آینده توزیع هوشمند کالاهای اساسی در واحدهای صنفی بدون واسطه انجام می‌شود.

وی افزود: در تولید مواد غذایی کشور هیچ کمبود و مشکلی نداریم اما در صورتی که به دلیل خشکسالی ها کمبودی در حوزه ای داشته باشیم واردات خواهیم داشت تا مردم با کمبودی روبرو نشوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com