دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر

دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور ‌دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر و عبور از نرخ مصوب 59800 تومان را تشریح کرد.

حبیب اسدالله نژاد با اشاره به دو اقدام ضروری برای کاهش هزینه تمام شده تولید مرغ، عنوان کرد: نخست اینکه باید نهاده، دارو و واکسن به میزان کافی و با قیمت مناسب به دست تولید کننده برسد و دوم اینکه کیفیت این محصولات مناسب با استانداردهای جهانی باشد.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: بسیاری از نهاده‌هایی مانند خوراک طیور وارداتی که به دست مرغدار می‌رسد قیمت بالایی دارد و پروتئین‌اش هم بسیار پایین است، ‌استاندارد این خوراک بسیار پایین است و کارایی لازم را برای پرورش مرغ ندارد، مواد موثر‌ دارو و واکسن ها هم بعضا مناسب نیست و همه اینها موجب می‌شود که هزینه‌های تولید بسیار بالاتر باشد.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود:‌ ‌شرکتی7 ماه پیش محموله خوراک به وزن 4500 تن وارد کشور کرد که بی کیفیت بود‌ به طوری که سازمان استاندارد هم آنها را تایید نکرد در عین حال به مرغداران فروخته بود و آنها به دلیل بی کیفیتی تحویل نگرفتند اما تاکنون مرغداران پول خودشان را هم نتوانسته‌اند بگیرند که پیگیری شان از از طریق دادگاه ادامه می‌دهند.
وی در پاسخ به اینکه چرا قیمت مرغ اخیرا گران شده است؟ گفت:‌ هزینه تولید مرغ بالا رفته است البته زمان حذف ارز 4200 تومانی هم نظر ما این بود که به صورت تدریجی باشد اما توجهی نکردند، همان زمان هم گفتم که هزینه تولید یک کیلو مرغ زنده 49 هزار تومان است اما معاون اول تاکید کرد که تا پایان شهریور این شرایط را تحمل کنیم؛ اکنون قیمت تمام شده مرغ کشتار 70 هزار تومان است و مرغدار اگر پایین‌تر از این رقم بفروشد در حقیقت ضرر می‌کند.

* کاهش تولید مرغ
وی به کاهش تولید مرغ هم اشاره کرد و گفت: تولید مرغ در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد و نسبت به فروردین امسال 40 درصد کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا با این وضعیت کاهش تولید، در آینده قیمت بالا خواهد رفت؟ اضافه کرد:‌ قیمت ها نباید زیاد بالا رود زیرا به همان نسبت که تولید کاهش یافته، تقاضا برای محصول هم کم شده است.
در روزهای گذشته قیمت مرغ به کیلویی 70 هزار تومان رسید در حالی که نرخ مصوب آن 59800 تومان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com