صادرات خوراک دام و طیور به روسیه

صادرات خوراک دام و طیور به روسیه
رئیس انجمن خوراک دام و طیور گفت:با توجه به مذاکرات و تفاهم نامه ایران با شرکت های غلات روسی برای صادرات 2 هزارتن خوراک آبزیان و 5 هزار تن خوراک طیور توافق شده است.
مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام و طیور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت تولید خوراک دام و طیور اظهار داشت: با توجه به ظرفیت 19 میلیونی  تولید خوراک دام و طیور در کشور،  می توان گفت که اکثر کارخانه ها به سبب برخی مشکلات پیش رو تنها با 40 درصد ظرفیت بالفعل خود کار می کنند.
وی با اشاره به مشکلات  سد راه تولید کنندگان کارخانه های خوراک دام گفت: رکود اقتصادی، کمبود نقدینگی واحد های تولید، عدم بازگشت پول و وجود برخی قوانین و بوروکراسی های پیچیده اداری از جمله مهم ترین مشکلات تولید کنندگان است که زمینه را برای زیان روز افزون مرغداران و دامداران فراهم کرده است.
قدیری با بیان اینکه بانک ها حاضر به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیستند، بیان کرد: موسسات پولی و بانکی به سبب ریسک بالای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی حاضر به سرمایه گذاری نیستند و در صورت ورود سود بالایی را برای این بخش لحاظ می کنند که برای کشاورزان توجیه اقتصادی ندارد.
وی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت از تولید کنندگان گفت: پرداخت تسهیلات با وام های کم بهره به تولید کنندگان و اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار از جمله اقدامات اساسی حمایت از تولید به شمار می رود چرا که بخش دولتی با این قانون آشنا نیست در صورتیکه اجرای آن موجب شده که تمام حلقه های صنعت دامپروری از سود لازم مرتفع شوند.

صادارت خوراک دام به 6 میلیون تن می رسد
رئیس انجمن خوراک دام و طیور با اشاره به صادرات  200 هزار تنی سالانه خوراک دام بیان داشت: صادرات 94 در مقایسه با 93 افت شایانی داشته، اما طبق برنامه ها و رویکرد دولت امیدواریم میزان صادرات تا پایان برنامه ششم در صورت تسهیل قوانین سازمان دامپزشکی، استاندارد و گمرک به یک میلیون تن برسد.
وی با اشاره به صادرات خوراک دام به روسیه گفت: با توجه به  مذاکرات و تفاهم نامه ایران با شرکت های غلات روسی پس از گذارندن پروسه زمانی 9 ماهه، صادرات 2 هزارتن خوراک آبزیان و 5 هزار تن خوراک طیور توافق شده که امیدواریم با تسهیل روند صادرات از سوی سازمان دامپزشکی و گمرگ تا دو ماه آینده صادرات انجام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com