نخستین نمونه ماشین جوجه‌کشی هوشمند بعد از تحریم‌ها ساخته شد

نخستین نمونه ماشین جوجه‌کشی هوشمند بعد از تحریم‌ها ساخته شد
مدیر تولید «کامیدکو» از خارج شدن نخستین جوجه‌های بوقلمون از ماشین‌های تولید داخل خبر داد و گفت بعد از اینکه ایران، تحریم شد کشورهای خارجی به ما ماشین و قطعات ندادند، به همین سبب نخستین ماشین هوشمند داخلی را تولید کردیم.

مصطفی یزدان مهر، مدیر تولید شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر  کامیدکو  که با ماشین‌های هوشمند این شرکت در «رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر» شرکت کرده است، عنوان کرد: این شرکت تولیدکننده محصولات عمده مکانیزه کشاورزی است. عمده‌ترین محصول ما «ماشین هوشمند جوجه‌کشی» است. این ماشین بزرگ‌ترین نمونه‌ای است که اکنون در ایران استفاده می‌شود. ظرفیت این ماشین هوشمند ۵۷ هزار و ۶۰۰ جوجه است. ما نخستین مجموعه کاملاً ایرانی را آبان‌ماه امسال در مجموعه «فتح خرمدشت» راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در گذشته شرکت توسعه مکانیزاسیون وارد‌کننده انحصاری برخی از شرکت‌های بلژیکی بود. بعد از اینکه ایران، تحریم شد کشورهای خارجی به ما ماشین و قطعات ندادند. در سال ۹۹ نخستین نمونه این ماشین در ایران تولید شد و مزارع هوشمند ساخته شدند.

یزدان‌مهر اضافه کرد: این شرکت همچنین در بخش گلخانه‌های هوشمند و هیدروپونیک ایروپونیک و کشت نوری فعالیت دارد  و در حال توسعه است. ماشین‌های هوشمند این شرکت می‌تواند تا ۳۰ درصد بازدهی گلخانه‌ها را افزایش دهد. ماشین هوشمند جوجه‌کشی بوقلمون هم از دیگر محصولات این شرکت است. دهم اسفندماه نخستین جوجه‌های بوقلمون از این ماشین خارج می‌شود. در حال حاضر تخم‌گذاری انجام شده و کار در فاز نهایی است. محصول بعدی این شرکت سیستم نطفه‌یابی در تخم مرغ است. هدف اصلی شرکت توسعه مکانیزاسیون کمک به زنجیزه مکانیزه کردن صنعت دام و طیور کشور است.

وی درباره هدف این شرکت برای حضور در نمایشگاه را این‌طور عنوان کرد: شرکت ما یکی از شرکت‌های ‍پیشتاز در زمینه توسعه مکانیزاسیون در کشور است. ما با این رویکرد در نمایشگاه آمده‌ایم تا بتوانیم با شرکت‌های دانش‌بنیانی که پتانسیل خوبی دارند ارتباطاتی برقرار کنیم و برای تولیدات خود بتوانیم برون سپاری انجام دهیم. این شرکت قصد دارد در آینده مدیریت تولید را به عهده گیرد تا بتواند موضوع هوشمندسازی صنعتی در کشور را انجام دهد.

این شرکت‌کننده در نمایشگاه مسئله محور بیان کرد: نمایشگاه تا روز سوم خوب بوده و ما توانسته‌ایم با ۱۵ شرکت دانش‌بنیان ارتباط موثر برقرار کنیم. این شرکت برای تولیدات آینده به این افراد رجوع کرده و قراردادهایی را با آن‌ها به امضا خواهیم رساند. برای اینکه تولید و صنعت در کشور افزایش پیدا کند باید از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌ها خصوصی حمایت کنیم. اگر حمایت از این شرکت‌ها صورت گیرد، رقابت و خلاقیت ایجاد می‌شود.

وی در پایان گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها زمینه خوبی برای برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی ایجاد می‌کند. به طوری‌که آنها به ما کمک کنند و ما هم به آنها در زمینه‌های حمایت مالی و معنوی کمک می‌کنیم. حمایت معنوی به این معنا که کمک می‌کنیم تا نام شرکت‌های آن‌ها معرفی شود و توسعه پیدا کند. این نوع اقدام سبب می‌شود تا صنعت کشور رشد پیدا کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com