عملکرد مرغداری‌های گوشتی همدان ارزیابی می‌شود

عملکرد مرغداری‌های گوشتی همدان ارزیابی می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان از اجرای طرح ارزیابی عملکرد مرغداری های گوشتی همدان به منظور ارتقاء مدیریت و افزایش عملکرد، بهره برداری بهینه و کاهش مصرف دان و تلفات خبر داد.
محمد نظر پور با بیان اینکه در سال جاری پروژه بهبود مدیریت مرغداری ها در ۷۰ واحد مرغداری استان همدان اجرایی شده است، گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر آشنایی مرغداران با روش های ممکن ارزیابی عملکرد گله های مورد پرورش، اطلاعات دقیقی برای تدوین و اعمال برنامه های لازم و بهبود مدیریت در واحدهای تولیدی جمع آوری خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ارائه راه حل های علمی و ممکن در کاهش ضایعات و افزایش میزان بهره وری تاثیر گذار است، گفت: این طرح در سال جاری با حجم عملیات یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۳۱۹  قطعه نیمچه گوشتی در ۷۰ واحد مرغداری به اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه براساس گزارش های نهایی این طرح میزان درصد تلفات هفته اول ۲ درصد و هفته دوم ۳ درصد بوده است، گفت: در این طرح میانگین وزن زنده مرغ در زمان کشتار ۲.۷۵کیلوگرم، ضریب تبدیل دان مصرفی به ازای هرکیلوگرم وزن زنده معادل ۲ و میانگین سن کشتار ۵۱ روز مشخص شده است.
نظرپور با تاکید بر اینکه حمایت اصولی از صنعت پرورش طیور، ارتقاء سطح درآمد مرغداران، تجهیز و نوسازی و بهینه سازی واحد های موجود پرورش طیور در کشور ضروری است، گفت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی به ویژه پروتئین حیوانی استفاده از تکنولوژی جدید در زمینه های مختلف پرورش طیور و توسعه روندعلمی تولید کنندگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
محمد نظرپور به بهره برداری تعدادی واحد پرورش دام و طیور در دهه فجر سال جاری در استان همدان اشاره کرد و افزود: اشتغالزایی این طرح ها ۵۱ نفر و تسهیلات بانکی پرداخت شده برای احداث و راه اندازی این طرح ها ۳۲ هزار و ۴۲۰ میلیون ریال و میزان سرمایه گذاری مجریان طرح ها ۴۶ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال شده است.
وی با بیان اینکه سیاست فعلی معاونت بهبود تولیدات دامی احداث و راه اندازی واحدهای جدید مرغداری نبوده بلکه موضوع بهینه سازی وضعیت موجود مرغداری ها و افزایش کیفی محصولات تولیدی این واحدها است، گفت: پروانه طرح هایی که در دهه فجر افتتاح می شود، در سال های گذشته صادر شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com