ممنوعیت خروج مرغ از مازندران صحت ندارد

ممنوعیت خروج مرغ از مازندران صحت ندارد
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: هیچ ممنوعیتی برای حمل مرغ زنده تولیدی مرغداری‌های مازندران به خارج از استان وجود ندارد.
علی باکویی  افزود : ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای محدود کردن ارسال مرغ به کشتارگاه‌های خارج از استان در نظر نگرفته است و در حال حاضر ارسال مرغ تولیدی مازندران به کشتارگاه‌های تهران بر اساس میزان تولید استان و پس از تأمین مرغ مورد نیاز کشتارگاه‌های استان به صورت روزانه انجام می‌شود.
بعضی از رسانه های محلی مازندران صبح امروز از قول مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه مدعی شده بودند که خروج مرغ زنده از مازندران ممنوع شده است.
مدیر روابط عمومی دامپزشکی مازندران با اظهار این که برداشت رسانه های محلی از اظهارات مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه برداشتی اشتباه از یک موضوع قانونی بود ، توضیح داد : مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه اعلام کرد که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مازندران ، خروج مرغ زنده از استان بدون دریافت مجوز تا اطلاع بعدی ممنوع است و این موضوع چیز جدیدی نیست چون حمل هر نوع فرآورده دامی بدون مجوز همواره ممنوع بوده است.
وی افزود : ممنوعیت حمل دام یا فرآورده‌های دامی بدون دریافت مجوز از دامپزشکی مبدأ یک قانون همیشگی است که اجرا می‌شود. در روالی قانونی هر خودرویی که بدون مجوز از دامپزشکی هر نوع دام یا فرآورده‌های دامی حمل کند با همراهی پلیس راهور متوقف خواهد شد.

باکویی گفت : حمل و نقل انواع دام زنده یا فرآورده‌های دامی در همه جای کشور با مجوز دامپزشکی انجام می‌شود که بر اساس مجوز و کد صادر شده، تمام مراحل انتقال از مبدأ به مقصد مورد پایش قرار می‌گیرد.
مدیر روابط عمومی دامپزشکی مازندران اظهار داشت : بسته به وضعیت روزانه تولید و کشتار مرغ در مازندران، میزانی از تولید برای کشتار به کشتارگاه‌های تهران عرضه می‌شود.
وی افزود : علاوه بر ارسال مرغ زنده به کشتارگاه‌های تهران، با توجه به با ثبات بودن وضعیت بازار مرغ در مازندران و تولید مناسب در مرغداری‌های استان ، هر روز حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن مرغ گرم نیز از استان برای تزریق به بازار تهران عرضه می‌شود.
طبق آمارهای سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ۲ هزار و ۱۴۴ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت اسمی تولید ۳۹.۵ میلیون قطعه در این استان وجود دارد که در حال حاضر به طور متوسط ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌دهند.
مازندران تولید ۳۰ درصد جوجه یکروزه و ۱۱ درصد گوشت سفید کشور را بر عهده دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com