پیش‌بینی صادرات یک میلیون تنی خوراک دام

پیش‌بینی صادرات یک میلیون تنی خوراک دام
مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان ایران در خصوص صادرات خوراک دام و طیور اظهار داشت: دولت برای صادرات خوراک دام و طیور به سبب استفاده از ارز مبادلاتی تعرفه صادراتی وضع کرده و در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی نامه‌ای به گمرک استان‌ها ابلاغ کرده این در حالی است که برای صادرات محصولات پروتئینی و لبنی که نهادهای آن با ارز مبادلاتی وارد شده نه تنها تعرفه‌ای وضع نکرده بلکه مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به صادرات خوراک دام و طیور گفت: از ابتدای سال تاکنون 200 هزار تن خوراک دام و طیور به 11 کشور دنیا صادر شده است.
قدیری در ادامه یادآور شد: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که صادرات خوراک دام و طیور در سال به یک میلیون تن برسد و تنها لازم است که مراجع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاران اقتصادی به این موضوعات توجه داشته باشند تا صادرات به کشورهای منطقه و بازارهای سنتی افزایش یابد.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد 20 هزار تنی خوراک دام و طیور با الجزایر اظهار داشت: بعد از اجرای برجام اهمیت موضوع دیپلماسی اقتصادی دولت در افزایش تعاملات و صادرات بازارهای هدف و کاهش قیمت تمام شده تأثیر بسزایی داشته به طوری که بعد از سفر رئیس جمهور به الجزایر قرارداد 20 هزار تنی صادرات انعقاد شده است.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام تصریح کرد: کشاورزی صنعتی است که 25 درصد صادرات غیرنفتی کشور را تأمین می‌کند و حال لازم به ذکر است که 15 الی 20 درصد از این سهم مربوط به صادرات خوراک دام و طیور است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com