۹۶ درصد واکسن های دامی تولید داخل است

۹۶ درصد واکسن های دامی تولید داخل است
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۹۶ درصد واکسن های مورد نیاز حوزه دامی و بیش از ۳۵ درصد واکسن حوزه پرنده به دست متخصصان توانمند داخل کشور تولید می شود.
علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه در پایان سفر خود به استان سمنان ابراز داشت: سال گذشته ۱۲ میلیارد دز در حوزه طیور و ۳۰۰ میلیون دز در حوزه دامی به منظور پیشگیری از تهدیدهای زیستی و تأمین سلامت دام و غذای سالم واکسیناسیون انجام شد.
وی ادامه داد: نگرانی در رابطه با کمبود واکسن و اقلام دارویی وجود ندارد و در زمینه دارویی، اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان کشور برای هفت ماه آینده تأمین شده و سمنان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه تولید واکسن و داروهای دامی است که به اندازه ۶ ماه نیاز کشور ذخیره دارد.
وی ابراز داشت: ایران جز ۱۸۴ کشور دنیاست که با انجام اقدام‌های پیشگیرانه به دنبال مقابله با تهدیدهای زیستی است و یکی از این اقدام‌های پیشگیرانه واکسینه کردن دام است.
رفیعی پور با بیان این تهدیدهای زیستی جز جنگ نرم محسوب می‌شود، گفت: دشمنان در طول زمان در حوزه‌های مختلف مانند میکروبی و شیمیایی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله قرار دادند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته با سو استفاده از علم و دانش در اختیار خود، تهدیدهای زیستی را در کشورهای مختلف نظیر ایران رقم می‌زنند که خیانتی بزرگ محسوب می‌شود.
رفیعی پور ابراز داشت: از ۶ ویروس و میکروب خطرناک راهبردی که دشمنان می‌توانند در حوزه جنگ و تهدید زیستی از آن استفاده کنند، پنج میکروب عامل بیماری مشترک بین دام و انسان است.
وی اضافه کرد: در گذشته دشمن به صورت سخت افزاری با ابزار و ادوات جنگی مانند تانک وارد میدان مقابله می‌شد، ولی اکنون دشمنان از طریق جنگ نرم در زمینه شیمیایی، فرهنگی، اقتصادی، زیستی و تحت شعاع قرار دادن سلامت غذایی، به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران به واسطه توجه به امنیت و سلامت غذایی در زمره کشورهای ایمن در شاخص امنیت غذایی قرار دارد و اگر مردم از مراکز عرضه تحت نظارت سازمان دامپزشکی فراورده‌هایی مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی خرید کنند، به طور قطع از نظر باقیمانده دارویی و فلزات سنگین و آلاینده‌ها، مشکلی پیش نخواهد آمد و تولیدات کشور در این بخش قابل دفاع است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور شرکت در همایش ملی روابط عمومی ادارات کل سازمان دامپزشکی کشور به استان سمنان سفر کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com