۹۵ درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود

۹۵ درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۹۵ درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود، گفت: دو نوع واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای اولین بار در کشور تولید شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم امین اسدی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور  اعلام کرد:  در کشور 7 کارخانه یا شرکت واکسن سازی وجود دارد که دو واحد از آنها  دولتی  و پنج شرکت هم متعلق به بخش خصوصی است.

وی افزود: در سال های اخیر علی رغم تحریم‌های ظالمانه موفقیت های زیادی در حوزه واکسن سازی به وقوع پیوسته به طوری که در حال حاضر کل واکسن هایی که در حوزه دام ( شامل گاو و گوسفند و بز ) ، طیور و آبزیان در کشور مصرف می‌شود 87نوع واکسن است که 42 آنها تولید داخلی و 45 نوع وارداتی است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد نیاز کشور در حوزه واکسن های دامی و 80% نیاز کشور در حوزه واکسن های آبزیان و حدود 35 درصد نیاز کشور در حوزه واکسن های طیور در داخل کشور تولید می شود.

اسدی افزود: یکی از موفقیت‌های قابل توجه در سال جاری در حوزه واکسن سازی تولید دو نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی واکسن کشته و دیگری واکسن نوترکیب برای اولین بار توسط شرکت‌های واکسن ساز بخش خصوصی داخلی در کشور بوده که تا کنون حدود 30 میلیون دوز از این واکسن ها تولید و وارد چرخه مصرف شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com