۳۴کشتارگاه طیور کد صادرات بین المللی دارند

۳۴کشتارگاه طیور کد صادرات بین المللی دارند
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فعالیت 226 کشتارگاه طیور در کشور ،گفت: از این تعداد تنها 34 کشتارگاه کد صادرات بین المللی (IR) را دارند.
علیرضا رفیعی پور افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی علاقه دارند تا نام ایران در لیست اتحادیه اروپا برای صادرات طیور قرار گیرد، اما صاحبان این بخش در کشور تمایلی به دریافت کد صادراتی نشان نمی دهند.
وی عنوان کرد: از مجموع 34 کشتارگاه با کد صادرات در کشور، 6 واحد در گلستان وجود دارد که نشان می دهد این استان پیشتاز در زمینه صادرات طیور است. رفیعی پور ادامه داد: هر شرکت و کشتارگاهی که بتواند کد IR را دریافت کند، می تواند به 180 کشور دنیا کالای خود را ارسال نماید که یکی از بهترین بازارهای ما در این بخش از تولیدات روسیه و عراق است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از اهداف و برنامه های ما در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید محصولات با کیفیت است، زیرا هر چه کیفیت بالاتر باشد، بدون شک بازار صادرات در صورت داشتن کد صادراتی گسترده تر خواهد بود.
وی افزود: شاید ایجاد کشتارگاه برای دریافت کد صادراتی هزینه زیادی داشته باشد، اما صادرات ارزش افزوده داشته و در فرصت کم هزینه برگشت خواهد خورد.
رفیعی پور تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات باید به سمت صادرات برویم و سرمایه گذاران را تشویق و ترغیب به دریافت کد صادراتی نمائیم. امروز با حضور تقی زاده جانشین وزیر دفاع و هاشمی استاندار گلستان، کشتارگاه اتوماتیک طیور انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا استان گلستان با سرمایه 85 میلیارد ریالی وزارت دفاع به بهره برداری رسید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com