۲۰۸ قلم دارو دامی در سمنان تولید می‌شود/ ایجاد ۵ کشتارگاه صنعتی

۲۰۸ قلم دارو دامی در سمنان تولید می‌شود/ ایجاد ۵ کشتارگاه صنعتی
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان درباره دستاوردهای این اداره کل در طول تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: امروز باافتخار باید گفت ۲۰۸ قلم انواع داروهای دامی در این استان تولید می‌شود.
محمد سعیدی با اشاره به تولید ۲۰۸ قلم انواع داروهای دامی در استان سمنان، بیان کرد: این داروها در تولیدات مختلف شامل داروهای تزریقی و پودرهای افزودنی و کلسیم فسفات، لوسیلون و امولوسیون محلول، پودر قرص، پماد و ... به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
وی افزود: با دستان پرتوان تولد کنندگان بومی داخل استان سمنان خوشبختانه ۳۸ میلیون و ۴۴۳ هزار قلم انواع قرص، پودر و داروی تزریقی طی ۱۰ ماه امسال تولیدشده است.

ضرورت تحقق امنیت غذایی
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان درباره سیاست‌های این اداره کل نیز تأکید کرد: تحقق امنیت غذایی سالم، هویت‌بخشی به محصولات دارویی و افزایش بهره‌وری تولید دام سالم و تضمین رشد کمی فرآورده‌های دامی در سطح استان سیاست اداره کل دامپزشکی است.
سعیدی بابیان اینکه دامپزشکی استان سمنان در برنامه‌ای پنج‌ساله ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت فرآورده‌های دامی را دنبال می‌کند، گفت: از بدو اخذ سیاست مذکور تاکنون با حمایت‌های مردمی هفت واحد سنتی و غیربهداشتی کشتارگاه دام در استان تعطیل‌شده که گام مهمی در رشد امنیت غذایی است.
وی بابیان اینکه امروز در استان سمنان کشتارگاه سنتی وجود ندارد، ادامه داد: تأکید دامپزشکی تعطیلی دائمی واحدهای کشتارگاهی سنتی است و اگر مالکان این واحدها اصرار به ادامه کاردارند می‌بایست برای تغییر کاربری کشتارگاه‌ها به مدرن اقدام کنند لذا در این رابطه البته اقداماتی نیز در استان صورت گرفته و به دلیل اینکه عمده مالکان کشتارگاه‌های استان شهرداری‌ها هستند، این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

ایجاد ۵ کشتارگاه صنعتی
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: هم‌اکنون ایجاد پنج کشتارگاه ‌صنعتی در استان شامل دو کشتارگاه در شاهرود و دو کشتارگاه در سمنان و یک کشتارگاه در دامغان در دستور کار قرار دارد، گفت: زمین مناسب برای این کشتارگاه‌ها در نظر گرفته‌شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای این امر هستیم تا کم‌کم شاهد تعطیلی کامل کشتارگاه‌های نیمه‌صنعتی نیز در استان باشیم که هم‌اکنون تعدادشان به پنج باب می‌رسد.
سعیدی بابیان اینکه استان سمنان فعلاً از حیث کشتارگاه صنعتی محروم است اما سیاست دامپزشکی به‌تدریج تعطیلی تمام واحدهای نیمه‌صنعتی و حرکت به سمت صنعتی‌سازی کشتارگاه‌ها است، بیان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که روند اجرا و احداث این طرح در اوایل سال ۹۸ می‌تواند رقم بخورد و از سوی دیگر ما باید تلاش کنیم تا نهایتاً یک سال دیگر بتوانیم شاهد افتتاح این واحدها باشیم.
وی افزود: در صورت اجرای این طرح و آغاز فعالیت این کشتارگاه، حدود چهار کشتارگاه از مجموع پنج کشتارگاه نیمه‌صنعتی استان تعطیل خواهد شد.

وجود ۵۱۱ واحد مرغداری
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه سخنان خود گفت: ۵۱۱ واحد مرغداری صنعتی در استان فعال است که در کنار فعالیت ۴۳۱  واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۱۰ میلیون قطعه در سال، نشان‌گر ظرفیت‌های خوب استان در بخش مرغ و تخم‌مرغ است.
سعیدی بابیان اینکه ۱۲ واحد پرورش شترمرغ در استان سمنان فعالیت دارد، تاکید کرد: ۱۳ واحد پرورش مرغ پلت تخم گذار، شش مزرعه تولید بوقلمون و دو مرغ اجدادی گوشتی در استان فعالیت دارند که اگر بتوانیم موانع صادرات تولیدات این واحدها را از میان برداریم قطعاً شاهد تحول خوبی در زمینه تولیدات مرغ و تخم مرغ خواهیم بود که اشتغال خوبی را نیز به دنبال خواهد داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com