۱۱ هزارتن گوشت مرغ در لارستان تولید شد

۱۱ هزارتن گوشت مرغ در لارستان تولید شد
مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه امسال میزان گوشت مرغ تولید شده در لارستان ۱۱ هزار تن بوده، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰% افزایش داشته است.
حسن هوشمند با تشریح این موضوع که اجداد مرغ بومی اصلاح شده سراسر استان فارس از لارستان است، اظهار کرد: در اوایل سال 1359 در روستای شاه غیب و بیخویه از توابع درز و سایبان لارستان مرغ بومی شناسایی و تعدادی تخم‌مرغ از مناطق یاد شده جمع‌آوری شد و جوجه مرغ بومی پرورش داده شد.
مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: سال 59 برای احیاء مرغ بومی در حال انقراض یک سالن پرورش مرغ بومی در منطقه نیمه از توابع شهر لار احداث  شد و می‌توان با قاطعیت ادعا کرد که اجداد مرغ بومی اصلاح شده سراسر استان فارس از لارستان است.
وی با ابراز تأسف از عدم‌وجود کارخانه تولید جوجه در لارستان، خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته یک سرمایه‌گذار مجوزهای لازم برای احداث کارخانه تولید جوجه را اخذ و در تلاش برای راه‌اندازی مزرعه مرغ مادر و تولید جوجه یک روزه است.
وی با اعلام این مطلب که امسال میزان گوشت مرغ تولید شده در لارستان 11 هزار تن بوده است، عنوان کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 10% افزایش داشته است.
معاون سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه در لارستان دو کشتارگاه صنعتی طیور در شهرهای لار و اوز فعال است، اظهار کرد: این دو کشتارگاه می‌توانند در هر ساعت 6 هزار قطعه مرغ کشتار و بسته‌بندی کنند.
وی تصریح کرد: مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های لارستان برای بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد کرده است.
هوشمند گفت: تولیدات گوشت سفید لارستان علاوه بر رفع نیازهای سطح شهرستان به استان هرمزگان و به ویژه جزایر کیش و قشم صادر میشود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com