تایلند؛
یک فارم مرغداری با ماریجوانا طیور خود را پرورش می دهد

یک فارم مرغداری با ماریجوانا طیور خود را پرورش می دهد
یک فارم پرورش طیور در شمال تایلند به جای آنتی بیوتیک به مرغ ها ماریجوانا خورانده و محققین هم اذعان داشتند که نتیجۀ کار بسیار پرسود بوده است. 

کارشناسان گفتند از ژانویۀ 2021 که آنها ماریجوانا را به خوراک این مرغ ها افزودند تنها 10 درصد از 1000 مرغ این فارم تلف شده اند.

البته این پروژه همچنان تحت بررسی و مطالعه است و تنها یک سال از این طرح آزمایشی گذشته اما خانوم Chompunut Lumsangkul استادیار و سرپرست این پروژه اذعان می دارد که این کار بنظر موفقیت آمیز است. آمار مرگ و میر و تلفات طیور در فصول سرد همانند فصول عادی شده که هیچ بیماری مسری خطرناکی وجود ندارد. 

نکتۀ جالب دیگر اینست که علاوه بر افزایش سلامت طیور، مرغداران این فارم مرغ را با قیمتی بالاتر به فروش می رسانند چرا که مصرف کنندگان به دنبال مرغ ارگانیک هستند که با آنتی بیوتیک تغذیه نشده باشد. 
خانوم Lumsangkul همچین اذعان می دارد که گوشت این مرغ ها تُرد و تازه تر است و طعم بهتری هم دارد.
فارمی در لامپانگ تایلند که ماریجوانا و مرغ پرورش می دهد

اوایل ماه جاری، دولت تایلند فروش فراورده های ماریجوانا را قانونی اعلام کرد اما مقدار تتراهیدروکانابینول (THC) – مادۀ قوی توهم زا که درون ماریجوانا هست – را به طور محدود و تنها حدود 0.2 درصد مجاز دانست؛ در مقایسه، طیور در مرغداری تا 4/0 درصد هم گاهاً دریافت می کنند.
این فارم بالای 1000 مرغ پرورش می دهد که از ژانویۀ 2021 با ماریجوانا تغذیه شده اند.

خانوم Lumsangkul خاطر نشان ساخت که مزایای استفاده از ماریجوانا برای تغذیۀ طیور و اثرگذاری آن هنوز هم به طور کامل برای ما مشخص نیست با اینحال احتمالاً حاوی ترکیبات بیواکتیوی است که متابولیک و سوخت و ساز را افزایش داده و منجر به افزایش سیستم ایمنی و متعاقباً ارتقاء سلامتی می گردد.

وی همچنین اذعان داشت این پژوهش تنها یک نسخۀ آزمایشی است تا محققین تأثیر ماریجوانا بر روی محافظت طیور در مقابل انفولانزای مرغی و سایر بیماری های حاد طیور را بررسی کنند.

در رابطه با تتراهیدروکانابینول (THC) موجود در ماریجوانا که طیور تغذیه می کنند وی عنوان کرد این ماده به طور کامل و تا پیش از کشتار در بدن مرغ هضم می شود بنابراین بایت ماندگاری این ماده در بدن نباید نگرانی وجود داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com