یشنهاد تعیین قیمت ثابت سالانه مرغ به دولت

یشنهاد تعیین قیمت ثابت سالانه مرغ به دولت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران ضمن تشریح دلایل افزایش قیمت مرغ گفت: اگر دولت قیمت ثابت سالانه برای مرغ در نظر بگیرد و تولید کننده از فروش محصول خود با قیمت مناسب مطمئن باشد بدون نوسان قیمت تولید نیز افزایش خواهد یافت.
حسین مقدم نیا در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص افزایش 4.8 درصدی قیمت مرغ نسبت به ماه قبل گفت: قیمت جوجه قبلا حدود 600 الی 700 تومان بود اما این قیمت به میانگین یک هزار و 50 تومان رسیده است که در افزایش قیمت تمام شده موثر است.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران افزود: از سوی دیگر افزایش قیمت سوخت، قیمت تمام شده هر یک کیلوگرم مرغ را 200 تومان افزایش می‌دهد که این موضوع بارها به وزارت بازرگانی و کشاورزی گزارش شده است.
وی افزود: برای ایجاد ثبات قیمت مرغ دولت باید قیمت ثابتی را در نظر بگیرد و تولید کنندگان در طول سال بدانند که محصول تولیدی آنها به همان قیمت خریداری می‌شود.
مقدم نیا با بیان اینکه 70 درصد هزینه مرغداری ها مربوط به دان مرغ است، گفت: قیمت ذرت از سال گذشته تا امروز حدود 45 درصد افزایش داشته به طوری که در تیر ماه پارسال 270 تومان اما در حاضر 415 تومان عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده 2250 تومان به فروش می‌رسد، قیمت منطقی را برای مرغ زنده برای هر کیلوگرم 2500 تومان خواند و گفت: در صورتی که این قیمت تصویب شود و مرغدار بداند که در طول سال به این قیمت به فروش می‌رود میزان تولید نیز افزایش خواهد یافت.
مقدم نیا افزود: از سوی دیگر با ورود به اجرای برنامه‌های پنجم توسعه که در آن افزایش تولید نیز پیش بینی شده است برنامه‌هایی نیاز است که تثبیت قیمت مرغ یکی از تاثیرگذارترین آنها است.
وی افزود: تشکل‌های تولیدی برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه آماده نظم بخشی به تولید هستند که تثبیت قیمت یکی از موثرترین آنهاست.
مقدم نیا درمورد بیماری های تنفسی مرغداریها گفت: هنوز مشکلاتی وجود دارد به طوری که در حال حاضر تلفات گاهی اوقات به 15 الی 16 درصد می‌رسد سازمان دامپزشکی اقداماتی در این مورد انجام داده اما هنوز مشکلات به طور کامل منتفی نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com