یارانه 225 میلیارد تومانی دامداران کامل توزیع نشده است

یارانه 225 میلیارد تومانی دامداران کامل توزیع نشده است
سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران در گفت‌وگو با فارس گفت: از ابتدای خرید تضمینی شیرخام از اواسط آذرماه سال گذشته تاکنون، 140 هزار تن شیرخام از تولید‌کنندگان خریداری شده است.
وی افزود: از 140 هزار تن شیرخام خریداری شده به قیمت مصوب دولت  حدود 10 هزار تن شیرخشک استحصال شده و تاکنون 3 هزار تن از شیر خشک تولید شده به کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه خرید تضمینی شیر فقط در هفت استان کشور انجام می‌شود، گفت: اگر این طرح فراگیر بود و در تمام استان‌ها اجرایی می‌شد قطعا اثر بخشی بیشتری داشت.
سلطانی سروستانی بیان داشت: 20 درصد شیرخام تولیدی در کشور بار میکروبی زیر 100 هزار و چربی بیش از 3.2 دارد، بنابراین قیمت آن بیش از قیمت مصوب یعنی 1440 تومان است.
وی با بیان اینکه خرید شیر خام با چنین کیفیتی برای کارخانجات به صرفه نیست، افزود: خرید این شیر قیمت تمام شده محصول را برای صنایع بالا می‌برد، ولی اگر امکان خرید این میزان شیرخام تولیدی از طریق خرید تضمینی در تمام استان‌ها وجود داشت، قطعا موجب تعادل بخشی به قیمت خرید شیر می‌شد.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: در حالی که دامداران با مشکلات عدیده مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند هنوز بخشی از یارانه 225 میلیارد تومانی بهار سال 93 بین دامداران توزیع نشده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com