گوشت اردک رقم صادرات طیور روسیه را افزایش داده است

گوشت اردک رقم صادرات طیور روسیه را افزایش داده است
بر طبق برآوردها انتظار می رود که روسیه در سال 2019 میلادی با 40 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته، 250 هزار تن صادرات گوشت مرغ و ماکیان داشته باشد.
Sergey Lakhtyukhov مدیر اتحادیۀ تولیدکنندگان مرغداری روسیه می گوید: "گوشت اردک بیشترین پتانسیل صادرات را در صنعت مرغداری روسیه دارد." گوشت اردک در کشورهای عربی و همچنین برخی کشورهای آسیایی به ویژه چین از ارزش بالایی برخوردار است. Lakhtyukhov در ادامه افزود: "این کشورها علاقمندی خود را به واردات این کالا از روسیه ابراز کرده اند."

صادرات مرغداری روسیه
در سال جاری، روسیه توافق نامه ای برای صادرات محصولات مرغداری به چین را به امضا رسانید. پیش از این وزیر کشاورزی روسیه رقم صادرات محصولات مرغداری این کشور به چین را در حدود 100 میلیون دلار تخمین زده بود. در طی چند سال اخیر، روسیه به طور تدریجی و پیوسته میزان صادرات مرغداری را از 100 هزار تن در سال 2017 به 183 هزار تن در سال 2018 افزایش داده است.
Andrey Dalnov کارشناس ارشد تحلیل بزرگ ترین تولیدکنندۀ گوشت روسیه Cherkizovo در مصاحبه ای با رسانه ها اذعان داشت : "در سال جاری، روسیه قادر است 45,000 تا 50,000 تن گوشت مرغ و ماکیان به چین صادر کند. در سال های آتی، صادرات مرغداری روسیه سالانه تا 150 هزار تن رشد و افزایش خواهد داشت که این افزایش به دنبال صادرات برخی تولیدات فرعی مثل پای مرغ خواهد بود که در روسیه مورد مصرف واقع نمی شود اما در کشورهای آسیایی مصرف دارد." تاکنون شرکت های روسی به صادرات گوشت مرغ و بوقلمون می پرداختند.

تولید گوشت اردک
چند کمپانی روسی تولیدکننده و پرورش گوشت اردک اعلام کردند که در سدد تولید به منظور صادرات هستند. برخی از آنها عبارتند از:
•مرغداری Ulibino واقع در Novosibirsk :
این کمپانی اعلام کرد که در دسامبر 2019 تجهیزات لازم برای تولید و پرورش گوشت اردک را راه اندازی خواهد کرد. اوایل سال آتی انتظار می رود که در بازار روسیه فروش داشته باشد و در تابستان 2020 میلادی به چین صادرات خواهد داشت. مسئولان این کمپانی اذعان داشتند که هزینۀ سرمایه گذاری آنها برای تولید گوشت اردک در حدود 4.2 میلیارد روبل (80 میلیون دلار) بوده و در نظر دارند تا سال 2023 میلادی به ظرفیت تولید 18,000 تن گوشت در سال برسند.  
•کمپانی تولیدات کشاورزی Rysskoe Pole :
این مرغداری نیز اعلام آمادگی برای پرورش اردک کرده و ادعا داشته که در نظر دارد تا سقف 18 هزار تن در سال تولید داشته باشد.
مجموع تقاضا برای گوشت اردک در روسیه بین 50 هزار تا 60 هزار تن در سال برآورد شده است.

پس از ورشکستگی کمپانی Donstar – بزرگترین تولیدکنندۀ گوشت اردک در این کشور – عرضۀ گوشت اردک در روسیه محدود شد. تولیدات گوشت اردک Donstar در سال 2017 میلادی 27هزار تن و در سال 2018 در حدود 19هزار تن بود اما در سال 2019 به دلیل بدهی بالا قادر به ادامۀ تولید نشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com