گلستان یکی از قطب‌های تولید داروهای دامی در کشور

گلستان یکی از قطب‌های تولید داروهای دامی در کشور
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان گلستان با اشاره به رونق تولید دارو و مکمل‌های دامی در گلستان گفت:استان گلستان یکی از قطب‌های تولید داروهای دامی در کشور است.

شهریار کتوک اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، میزان تولید انواع محصولات داروی دامی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان در ۹ ماهه سال جاری بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار کیلوگرم انواع مکمل، دی‌کلسیم فسفات، ماده ضدعفونی و کولین کلراید و ۲۴۲ هزار لیتر انواع داروی دامی بوده است.

وی تصریح کرد: استان گلستان یکی از قطب‌های تولید داروهای دامی در کشور می باشد به طوریکه در این استان پنچ کارخانه تولید مکمل، سه واحد تولید داروهای دامی، پنج کارخانه تولید دی کلسیم فسفات، پنج  کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده و یک کارخانه تولید «کولین کلراید» به صورت فعال مشغول به تولید هستند.

* تنها کارخانه تولیدکننده «کولین کلراید» کشور در شهرک صنعتی آق‌قلا استان گلستان وجود دارد

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان گلستان گفت: تنها کارخانه تولیدکننده «کولین کلراید» کشور در شهرک صنعتی آق‌قلا استان گلستان وجود دارد که در صورت حمایت‌های بیشتر، این توانایی را دارد که سهم قابل توجهی از نیاز کشور را برآورده کند.

«کولین کلراید» یک ترکیب ارگانیک مشابه خانواده ویتامین‌های گروه B است که توسط بدن برای بسیاری از عملکردهای حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلرید کولین همچنین به عنوان یک افزودنی مهم در خوراک گونه‌های جانوری به ویژه جوجه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com