کنجاله سویا ۶۵۰۰ تومان بیش از نرخ مصوب به دست مرغداران می‌رسد

کنجاله سویا ۶۵۰۰ تومان بیش از نرخ مصوب به دست مرغداران می‌رسد
حبیب اسدالله‌نژاد  با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بازار مرغ نوسانات زیادی را تجربه کرده است، اظهار کرد: عامل مهم نوسانات قیمت مرغ و افزایش آن مربوط به بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی می‌شود.
وی ادامه داد: به طور مثال در یک هفته اخیر قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا به 9000 تومان افزایش یافته که بسیار بیشتر از نرخ مصوب تعیین شده اصلی دولت است. نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور نرخ مصوب کنجاله سویا را 2450 تومان عنوان کرد.
اسدالله‌نژاد با تاکید بر اینکه در پی افزایش قیمت نهاده‌های دامی، کارخانه‌های خوراک دام نیز اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند، افزود: کارخانه‌های خوراک دام فقط در دو سه روز گذشته نرخ دام آماده را 6 تا 7 درصد افزایش داده است.
به گفته وی با افزایش نرخ نهاده‌های دامی و دانه آماده و همچنین سایر هزینه‌های تولید قیمت تمام شده هر کیلوگرم قیمت مرغ برای مرغداران افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران را با توجه به نرخ کنجاله سویای 9000 تومانی بیش از 14 هزار تومان عنوان کرد.
به گفته اسدالله‌نژاد امروز قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران با کاهش قیمت 400 تومانی به 12 هزار و 800 تا 13 هزار تومان رسیده که به معنی زیان تولید است.
وی قیمت مرغ برای مصرف‌کننده با توجه به کاهش نرخ خرید از مرغداران را 19 هزار تومان مناسب دانست.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور یادآور شد: قیمت مرغ در برخی از استان‌ها به بیش از 20 هزار تومان افزایش یافته است که با توجه به روند کاهشی قیمت خرید از مرغداران انتظار می‌رود قیمت این کالای اساسی از این بازار نیز کاهش یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com