کمبود گوشت مرغ و تخم‌مرغ

کمبود گوشت مرغ و تخم‌مرغ
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 7 هزار و 396 تن از میزان نیاز گوشت سفید کهگیلویه و بویراحمد وارداتی است که از این نظر کمبودهایی احساس می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد نعمتی شامگاه امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: کهگیلویه و بویراحمد در سال 89 میزان 13 هزار و 150 تن گوشت قرمز را تولید کرده که با توجه به نیاز مصرفی این استان در گوشت قرمز، 5 هزار و 31 تن را به سایر استان‌ها صادر می‌کند. 
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان تولید گوشت قرمز در کشور سالانه 866 هزار تن است که این استان 1.5 درصد آن را تولید می‌کند. 
نعمتی سرانه تولید گوشت قرمز را در کهگیلویه و بویراحمد 19.4 کیلوگرم و سرانه مصرف آن را 12 کیلوگرم اعلام کرد و بیان داشت: نیاز مصرفی این استان به گوشت قرمز 8 هزار و 119 تن است که مازاد آن به صورت دام زنده از استان خارج و یا به کشتارگاه‌ها تحویل داده می‌شود. 
وی ابراز داشت: با توجه به عوارض منفی مصرف گوشت قرمز، بهتر است در این استان با فرهنگ‌سازی مصرف را به سمت گوشت سفید برده و مصرف مرغ و ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنیم. 
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، رتبه تولید این استان را در گوشت قرمز 22 کشور اعلام کرد. 
نعمتی وضعیت تولید این استان را در گوشت مرغ متفاوت خواند و گفت: در حال حاضر 7 هزار و 396 تن از میزان نیاز کهگیلویه و بویراحمد وارداتی است. 
وی نیاز این استان را به گوشت مرغ 14 هزار و 546 تن عنوان و بیان داشت: تولید مرغ در سال 89 در کهگیلویه و بویراحمد، 7 هزار و 150 تن بوده است. 
نعمتی اعلام کرد: میزان تولید تخم مرغ در کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و 260 تن است که با سهم 2 دهم درصدی از تولید کشور در رتبه 24 قرار دارد. 
این مسئول ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد با نیاز به 7 هزار و 104 تن تخم مرغ در سال، 5 هزار و 844 تن کمبود دارد که آن را از سایر استان‌ها تامین می‌کند. 
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: برای جبران کمبود تولیدات استان در مرغ و تخم مرغ، با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم، مجوز احداث 70 واحد تولید مرغ را به ظرفیت یک میلیون و 500 قطعه صادر و به بانک‌های عامل معرفی کرده که در صورت همکاری بانک‌ها در پرداخت 28 میلیارد تومان مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدها، با تولید سالانه 9 هزار و 171 تن نیاز مصرفی کهگیلویه و بویراحمد در این بخش برطرف می‌شود. 
نعمتی اظهار داشت: تولید این استان در شیر خام و عسل به ترتیب، 80 هزار و 800 تن و 554 تن است که 9 هزار و 760 تن در شیر خام و 216 تن در عسل، مازاد بر نیاز استان داریم و آن را صادر می‌کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com