کمبود واکسن تب برفکی

کمبود واکسن تب برفکی

رئیس اداره دامپزشکی منوجان گفت: واکسن لازم برای پیشگیری از تب برفکی در شهرستان منوجان وجود ندارد.
مهدی شاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: واکسن لازم برای پیشگیری از تب برفکی در شهرستان منوجان وجود ندارد و با این تعداد واکسن کم، فقط می‌توانیم دام‌های سنگین را که ارزش اقتصادی بالایی دارند، مداوا کنیم.
وی تصریح کرد: با این وجود گوسفندان واکسینه نمی‌شوند و این امر سبب بالارفتن آمار تلفات آنها شده است.
رئیس اداره دامپزشکی منوجان افزود: تعداد یک‌هزار و 500 رأس گاو و 22 هزار رأس گوسفند در منطقه‌ای قرنطینه‌ای که با امکانات محدود و اولیه که توسط اداره دامپزشکی این شهرستان تعیین شده است، نگهداری می‌شوند.
شاکری تصریح کرد: اداره دامپزشکی این شهرستان تنها با شش نیروی انسانی به صورت دو تا سه شیفت مشغول هستند، از طرفی دیگر با کمبود شدید واکسن مواجه هستیم و با این تعداد کم واکسن فقط گاو و گوساله مورد مداوا قرار می‌گیرند، گوسفندان بیشترین تلفات را دارند، زیرا تعداد واکسنی‌ها برای گوسفندان کافی نیست.
وی گفت: علت اصلی بیماری تب برفکی ورود قاچاق دام از مرز پاکستان و ورود از سیستان و بلوچستان به شهرستان بم و سپس رودبار، اسلام‌آباد، قلعه‌گنج و میناب است که سرعت انتقال را بالا برده است.
رئیس اداره دامپزشکی منوجان خاطرنشان کرد: گاوداری‌های صنعتی به دلیل نداشتن توان و قدرت جسمی بالای گاوها، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری تب برفکی هستند.
شاکری اظهار داشت: همچنین شهرستان منوجان تاکنون پست قرنطینه در آن دایر نشده است، از طرفی نیروی انتظامی این شهرستان همکاری لازم را ندارد و به این شکل اگر باند قاچاقی توسط همکاران دامپزشکی یا سابر مردم مشاهده شود، پلیس 110 با وجود اینکه توسط مردم مطلع می‌شود، سرعت عمل کندی دارد و به طوری تاخیر می‌کند که مورد مشکوک از دسترس خارج می‌شود.

 
کلمات کلیدی تب برفکی کمبود واکسن
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com