کمبود مرغ با افزایش جوجه‌ریزی حل می‌شود

کمبود مرغ با افزایش جوجه‌ریزی حل می‌شود
عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشتی کشور گفت: با توجه به این‌که دولت اقدام به دادن نهاده‌های اولیه با قیمت ارزان به مرغداران کرده، میزان جوجه‌ریزی افزایش یافته است و تا چندماه آینده مشکل کمبود مرغ نخواهیم داشت.
محمدحسین زمانی‌راد عنوان‌کرد: طی توافق سازمان صنعت، معدن و تجارت با مرغداران، قرار بر این شد که به ازای هر قطعه مرغ، دو کیلو سویا و سه کیلو ذرت به مرغدار داده شود و هر مرغدار به اندازه میزان جوجه‌ریزی مواد اولیه دریافت کند. هم‌اکنون این طرح در حال انجام است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
وی افزود: اعلام سراسری عرضه سویای دان مرغ از سوی دولت با قیمت هزار تا 1200 تومان که قبلا با قیمت بیش از دو هزار تومان عرضه می‌شد، تاثیر مستقیمی بر میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌ها داشته است.
عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ گوشتی کشور تصریح‌ کرد: با کمک دولت و پیشتیبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت، دست دلالان و واسطه‌ها از فروش نهاده‌ها کوتاه و نهاده‌ها با قیمت مناسب به مرغداران داده شد؛ امیدواریم با حل این مشکلات مرغ به میزان زیاد عرضه شود.
زمانی‌راد اظهار کرد: مشکل عمده مرغداران کمبود نقدینگی است و با توجه به قابلیت‌های خوزستان در تولید مرغ که بیش از ظرفیت خود می‌تواند تولید کند، اگر این مشکلات حل شود می‌توانیم مرغ را به خارج از استان هم صادر کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com