کمبودی در تامین واکسن طیور نداریم

کمبودی در تامین واکسن طیور نداریم
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با وجود تحریم‌ها، هیچ گونه کمبودی در زمینه واکسن طیور در کشور نداریم.
علیرضا رفیعی پور در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی افزود: ممکن است که ترخیص برخی برندهای واکسن در گمرک با چند روز تأخیر روبرو شده باشد، اما در یک سال گذشته مشکلی در این خصوص نداشته‌ایم.
وی از اجرای برنامه ملی نیوکاسل در سال جاری برای نخستین بار خبرداد و اظهار داشت: با وجود تامین واکسن گاهی لازم است از واکسن‌های روز دنیا استفاده شود.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ابلاغ اجرای طرح ملی واکسیناسیون مبارزه با بیماری نیوکاسل طی چند روز آینده اضافه کرد: در مرحله اول تمامی طیور بومی سراسر کشور واکسیناسیون خواهند شد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه صنعت طیور حدود 60 سال بیماری نیوکاسل درگیر است اما اکنون این بیماری کنترل شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: مهار یک بیمای از نظر یک دستگاه تخصصی به معنای ریشه کنی بیماری است.
رفیعی پور ادامه داد: امسال تعداد کانون های بیماری نیوکاسل افزایش یافته اما به گونه‌ای نبوده که بیماری از کنترل خارج شده باشد.
رفیعی پور درخصوص اینکه سازمان دامپزشکی با واردات زیاد دی کلسیم فسفات و مونوکلسیم فسفات باعث شده تولیدکنندگان این مکمل‌ها با مشکل روبرو شوند، ادامه داد: به طور حتم ‌ما اجازه واردات هر محصولی که در داخل کشور در زمینه تولید آن با مشکل مواجه هستیم، را می‌دهیم.
وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور تنها متولی صدور گواهی بهداشتی و ترخیص واردات است و مسئولیت تخصیص ارز، دستگاه‌های دیگر هستند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تولید دی کلسیم فسفات در داخل کشور به اندازه کافی است و مونو کلسیم فسفات تولید نمی شود، گفت: به همین منظور اجازه واردات مونو را داده‌ایم و اگر تولید به حد کافی باشد، واردات نیز انجام نخواهد شد.
وی با بیان این که تخم چشم زده قزل آلا به منظور تامین نیاز داخلی وارد می شود، افزود: انحصاری در واردات این نهاده نداریم و هر تشکلی در هر حوزه نهاده دامی می‌تواند وارد کند.

13هزار تن تخم مرغ در چهارماهه امسال صادر شد
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در چهارماهه نخست امسال 13 هزار تن تخم مرغ صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه ایران در تولید بسیاری از محصولات پروتئینی جز 10 کشور برتر دنیا است، افزود: ما در طول چهل سال گذشته در زمینه تولید محصولات پروتئینی جایگاه خوبی را به دست آورده‌ایم.
رفیعی پور یادآورشد: پیش از انقلاب اسلامی واردکننده بودیم اما در حال حاضر در زمینه محصولاتی مانند عسل، تخم مرغ و محصولات لبنی صادرکننده هستیم.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این نمایشگاه امسال با کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته در حال برگزاری است، اظهار داشت: بیش از ٢٩٠ شرکت داخلی و ١٧شرکت بین‌المللی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور دارند.
وی گفت: با توجه به تشدید تحریم‌ها در یکسال گذشته شرکت های دانش بنیان شرکت کننده در این نمایشگاه نسبت به سال قبل افزایش داشته است .
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که شرکت‌های دانش بنیان به تولیدکنندگان بزرگ و زنجیره تولید کمک می‌کنند، افزود: طی سال‌های گذشته از شرایط تولید نیمه صنعتی و سنتی به زنجیره تولید ارتقا پیدا کرده‌ایم و تکنولوژی در کنار آن می تواند تمام زنجیره تولید را برای مقرون به صرفه بودن در صنعت دام و طیور در اختیار داشته باشد.
رفیعی پور اظهار امیدواری کرد: با نمایش توانمندی‌های تولیدکنندگان کشور و حمایت‌های بی‌دریغ تشکل ها سال بعد شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه تولید باشیم.
 
نظرات شما
  •  

    یوسف کرمی گفت : ۹۸/۰۵/۲۷

    با سلام:
    اگر در کشور مشکلی از لحاظ تامین واکسن نداریم آقای رفیعی پور لطف کنن و چند تا از مراکز فروش واکسن ویا نمایندگی فروش واکسن که واکسن دی78 گامبورو،کریزا،سه گانه نیوکاسل آنفلو انزا وگامبرو،واکسن AE و4/91 را که دارند یا می فروشند معرفی کنند. با تشکر

    پاسخ...
  •  

    یوسف کرمی گفت : ۹۸/۰۵/۲۷

    لطفا قسمت ثبت نظرات را از سایت خود حذف کنید وقتی نظرات واقعی ودرست ثبت نمی شود چگونه آقای ربیعی میگویند کمبود واکسن نداریم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com