معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی :
کمبود مرغ نداریم، نیازی به واردات مرغ نیست

کمبود مرغ نداریم، نیازی به واردات مرغ نیست
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال که آیا کمبود تولید مرغ منجر به واردات دوباره شد؟ گفت: با توجه به اینکه بخش تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی منفک شده و به وزارت صمت واگذار شده است برای مجوز واردات مرغ وزارت صمت با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگی انجام نداده است و کشور نیازی به واردات مرغ نداشت.
مرتضی رضایی گفت: در مرداد ماه 124 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، در حالی که سال گذشته 107 میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم. هر 16 میلیون جوجه‌ریزی بیشتر معادل 30 هزار تن گوشت مرغ اضافه است. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور مصرف گوشت مرغ بالا رفته است به‌همین دلیل با پیش‌بینی‌هایی که از چند ماه قبل انجام دادیم افزایش گله‌های مرغ مادر تقویت شده، تولید جوجه بالا رفته و در مرغداری‌ها تولید گوشت مرغ افزایش یافته است. رضایی تأکید کرد: هیچ‌گونه کمبودی در تولید و تأمین گوشت مرغ نداریم بنابراین به نظر نمی‌رسد به واردات نیاز داشته باشیم.
رضایی در خصوص اینکه قیمت گوشت خریداری شده از دامداران کاهش یافته، اما این کاهش قیمت در بازار مصرفی دیده نمی‌شود؟ گفت: برای واقعی شدن قیمت مرغ اخیراً نشستی با اتحادیه دامداران، تولید کنندگان، مسئولان فروشگاه‌های زنجیره ای اصلی و سازمان میادین برگزار شد و در این نشست این آمادگی عرضه گوشت به‌صورت مستقیم از دامداری‌ها اعلام شد. با عرضه مستقیم گوشت توسط دامداری‌ها قیمت‌ها کاهش خواهد یافت هر چند کاهش قیمت در فروشگاه‌ها هم محسوس است؛ به‌عنوان مثال قیمت ران گوساله در فروشگاه‌های زنجیره ای 80 هزار تومان است در حالی که قبل از سال 98 این قیمت بیش از 100 هزار تومان بود. رضایی افزود: با وجود این انتظار کاهش بیشتر قیمت گوشت را داریم. به‌گفته رضایی، دپویی از گوشت گوساله پرواری زنده در کشور وجود دارد به‌همین دلیل انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را هم داریم و هیچ محدودیتی در تولید گوشت قرمز نداریم. اگر بازار به حد اشباع برسد صادرات را انجام می‌دهیم اما الان در آن نقطه نیستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com