کشـور بـه‌سوی خـودکفایی پـیـش مــی‌رود

کشـور بـه‌سوی خـودکفایی پـیـش مــی‌رود
وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان چابهار گفت: کشور ما در چند سال گذشته و تاکنون در زمینه‌های مختلف عمرانی، صنعتی، انرژی، هوا و فضا، پزشکی و سایر موارد شاهد موفقیت‌های زیادی در سطح جهان بوده است که به این لحاظ جزو 10 کشور برتر جهان شناخته شده‌ایم. 
به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان افزود: در بندر چابهار اقداماتی از جمله احداث بنادر، اجرای طرح توسعه به عنوان طرح ملی، کلنگ‌زنی راه آهن، احداث بیمارستان‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مواد پتروشیمی و اقداماتی از این قبیل انجام شده که همه این موارد با رویکرد عدالت‌محور دولت صورت گرفته است و باید عدالت را به تمامی نقاط کشور گسترش دهیم تا آثار توسعه‌ایی را در شهرها و روستاها نظاره‌گر باشیم. 
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: همه مناطق کشور ما باید از نعمت عدالت محوری برخوردار شوند. 
خلیلیان تصریح کرد: کشور ما در یک برهه از زمان در شرایطی قرار گرفت که دشمنان سعی داشتند با تحریم، جلوی پیشرفت ما را بگیرند اما دولتمردان ایران با اجرایی کردن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدند و این بیانگر این است که کشور ما به عنوان یک کشور تأثیرگذار در منطقه جنوب و غرب آسیا، پا به عرصه نهاد گذاشته و امیدواریم این روند به گونه‌ای سیر کند که شاهد عزت اسلام و مسلمین باشیم. 
وی ادامه داد: در کشور ما کارهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی انجام شده که می‌توان به تأمین غذا اشاره کرد که این امر موجب شده با تمهیدات مؤثر و مفید در بخش کشاورزی بتوانیم 1.5 میلیون تن گندم صادر کنیم و این افتخار برای جهاد کشاورزی میسر شد تا در بین وزارتخانه‌های کشور جزو سومین وزارتخانه برتر کشور از لحاظ ایجاد اشتغال مطرح شود. 
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به‌زودی یک میلیون هکتار از اراضی را به آبیاری تحت فشار مجهز می‌کنیم که در صورت اجرایی شدن این طرح، این اقدام افتخاری بزرگ برای بخش وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود. 
وی گفت: در سال گذشته 107 میلیون تن تولید انواع محصولات را داشتیم به طوری که در بخش صادرات 35 درصد رشد و در بخش واردات 25 درصد کاهش داشتیم و این بیانگر این است که کشور به سوی خودکفایی پیش می‌رود. 
خلیلیان در ادامه از مسوولان چابهار خواست پروژه‌ها را بر حسب زمانبندی و اولویت در دستور کار خود قرار دهند و اعتبارات براساس نیازهای اصلی شهرستان صرف شود.
 
کلمات کلیدی خودکفایی
نظرات شما
  •  

    حسين سعيدي شادباد گفت : ۹۰/۰۱/۳۰

    سلام بر قشرزحمت كش مرغدار اينهم از اون حرفهاي عوام فريبانه بااين مديريت خودكفائي ديگه سراب واسه ما

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com