کشتارگاه‌های شرقی کرمان ساماندهی می‌شوند

کشتارگاه‌های شرقی کرمان ساماندهی می‌شوند
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومانی کشتارگاه‌های شرقی استان کرمان ساماندهی می‌شوند.
بیژن دهقانی اظهار داشت: در بحث حمایت‌های دامپزشکی استان کرمان از شهرستان‌های شرقی اداره کل دامپزشکی تمام تلاش خود را برای صنعت دامپروری انجام می‌دهد.
وی افزود: با توجه به آب فراوان در چهار شهرستان شرقی کرمان این شهرستان‌ها ظرفیت پرورش بیش از 100 هزار راس دام سبک را دارند که می‌تواند برای توسعه صنعت دامپروری در شرق کرمان حائز اهمیت باشند.
دهقانی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان‌های شرقی سرریز دام مازاد است و دام‌های غیر مجاز وارد این شهرستان می‌شود این دا‌م‌ها در این شهرستان پرورش داده، پلاک کوبی و عملیات ایمن‌سازی انجام و صدور گواهینامه بهداشتی برای این دام‌ها به مقصد کشتارگاه‌های استان و استان‌های همجوار انجام می‌شود.
وی افزود: در بحث زیربنایی توسعه دامپروری شرق استان با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی، با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومانی بحث کشتارگاه‌های شهرستان‌های شرقی به سرانجام می‌رسد.
دهقانی عنوان کرد: ایجاد کشتارگاه‌های دام می‌تواند در مسائل زیست محیطی، کنترل قاچاق و تامین گوشت بهداشتی موثر باشد.
وی از راه‌اندازی مجدد کشتارگاه طیور شرق استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این کشتارگاه چند سالی راکد مانده است با همکاری مسئولان شرق استان مجددا احیا و مرغ مصرفی مردم این مناطق و سایر نقاط استان فراهم می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com