کشاورزی از ارکان مهم کشور است

کشاورزی از ارکان مهم کشور است
فرماندار فیروزکوه اظهار داشت: کشاورزی از ارکان مهم کشور است پس باید به آن بها داد و برای توسعه آن کوشید.
سعید افشارنادری در حاشیه تشکیل صندوق حمایت از کشاورزان فیروزکوه که عصر چهارشنبه برگزار شد، کرد: کشور ما از ظرفیت کشاورزی بالایی برخوردار است و خداوند را شاکریم که فیروزکوه نیز از این نعمت محروم نشده است.
وی بیان داشت: قبل از انقلاب 25 میلیون تن محصولات کشاورزی داشتیم، اما در حال حاضر 117 میلیون تن محصولات کشاورزی داریم  و این امر با روحیه جهادی و ایثار تحقق یافته است و یکی از عرصه های مهم اقتصادی مقاومتی کشاورزی است و از مصادیق اقتصاد مقاومتی تولید است.
افشارنادری به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند "اگر سفره ای وابسته به بیگانگان باشد، نمی تواند ادعای استقلال کند" اشاره کرد و گفت: در شهرستان فیروزکوه اولویت اول و بیشترین اعتبار در کمیته های مختلف به کشاورزی اختصاص داده شده که از جمله آن، سدهای در حال احداث این شهرستان و آبیاری قطره ای است.
وی ادامه داد: در این شهرستان این اراده قوی در مسئولان که خدمتگزاری به مردم هستند، وجود دارد و از برکات این انقلاب است که انس بین مردم و مسئولان ایجاد شده و برای رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان، امروز صندوق حمایت از تولیدکنندگان در این شهرستان تشکیل شده است.
فیروزکوه خودکفا در گوشت قرمز، گردو، انار و سیب
وی گفت: موجب افتخار فیروزکوه است که توانسته عنوان سازمان برتر کشاورزی استان تهران را کسب کند و در پرورش ماهی، مرغ گوشتی، خودکفایی گوشت قرمز و تولید گردو، انار و سیب در بخش کشاورزی استان و حتی کشور پیشتاز است.
افشارنادری به 18 هزار و 200 هکتار اراضی فیروزکوه اشاره کرد که پنج هزار هکتار آن باغ  و 13 هزار هکتار آن زراعت است و افزود: این شهرستان با 233 هزار هکتار اراضی ملی با پنج دهستان و دو بخش مرکزی و ارجمند یکی از پروسعت ترین شهرستانهای استان تهران است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com