کسی به فریاد تولیدکنندگان نمی رسد

کسی به فریاد تولیدکنندگان نمی رسد
مهندس جافر گفت : تولیدکنندگان گوشت مرغ در این شرایط سخت تولید در خط مقدم دفاع از غرور کشور ایستاده اند و و با وجود تمام مشکلات تولید، ایران را در زمینه تولید گوشت مرغ بی نیاز و خود کفا نموده اند اما صدای  تظلم خواهی آنان به جایی نمی رسد.
در دیدار و گفتمان یک ساعته فی مابین مهندس جافر - رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور-  و مهندس سلاقی - رئیس هیات مدیره مرغداران استان گلستان - با دادستان استان گلستان - جناب حجت الاسلام حسینی - جهت اعلام وضعیت بحرانی قیمت مرغ تولید کشور و خسارت های آتی آن که در روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت سال ۹۸ در دادستانی استان گلستان برگزار گردید، مهندس جافر با تشریح عملکرد یکساله صنعت طیور کشور بیان داشت: " تولید در کشور دچار چالش شده و کسی به فریاد تولیدکنندگان نمی رسد، تولیدکنندگانی که در خط مقدم دفاع از کشور بوده و تولید مرغ را به استقلال رسانده و باعث بی نیازی کشور از واردات گوشت سفید به کشور عزیزمان ایران شده اند، اکنون فریاد تظلم خواهی خود را از زبان این اتحادیه به گوش دادستانی می رساند.
جافر در متن سخنان خود ادامه داد: متاسفانه دولت با دستورالعمل های احساسی و دخالتهای مستقیم و غیرمستقیم و عدم واگذاری سکان تولید به تشکل های بخش خصوصی صنعت باعث انباشت زیان در این صنعت شده است.
نماینده کل مرغداران کشور اظهار داشت : دولتمردان بدون نشست و نظرخواهی و کارشناسی اتحادیه مرغداران اقدام به تصمیم گیری و ابلاغ و اجرای قیمت مرغ در سطح بازار نموده اند که تطابقی با واقعیت بازار روز مصرفی ندارد و با این امر موجب اخلال در روند تولید کشور شده است.
وی هشدار داد : ابلاغ دستوری قیمت سال گذشته و اصرار و پافشاری بر روی اجرا و اعمال آن توسط اداره صمت و تعزیرات باعث زیان تولیدکنندگان شده است و در این برهه حساس اگر چاره جویی نشود در چند ماه آینده باعث کاهش جوجه ریزی و در ادامه باعث افزایش دو تا سه برابری قیمت مرغ در داخل کشور و زیان مصرف کنندگان خواهد شد. من به اطمینان می گویم که زیر ساختهای تولید کشور نه تنها در منطقه اول است بلکه حتی قادر به تامین گوشت سفید چند کشور همسایه هم خواهیم بود.
مهندس جافر گفت : در ماه گذشته اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در جلسه ای که در سازمان جهاد کشاورزی کشور با معاونین وزرات جهاد کشاورزی داشته، در قیمت ۹۰۶۰ تومان مرغ زنده به توافق قطعی رسیده، اما بعد از ۲۰ روز از این توافق، جهاد کشاورزی از ابلاغ قیمت ۹۰۶۰ تومان به وزرات صنعت و معدن و ستاد تنظیم بازار استنکاف می جوید.
جافر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کشور شرایط بحرانی کشور را درک می نمایند اعلام داشت : تنها خواستار تولیدکنندگان گوشت مرغ کشور این هستند که زیان ندهند و چرخه تولیدشان حتی با کمترین سود ممکن بچرخد و این قیمت ۹۰۶۰ تومان مرغ زنده که حداقل قیمت مورد تایید تمام مرغداران است، اجرائی شود."
بعد از پایان صحبتهای مهندس جافر، جناب دادستان تنها هدف خود را دفاع از کیان کشور دانسته و اذعان داشتند که تولیدکننده ولی نعمت ما بوده و در هر حال و شرایطی دفاع از تولید و تولیدکننده را یک وظیفه دانسته و قول دادند در اولین جلسه با ستاد تنظیم بازار استان با قاطعیت به دنبال اجرای نرخ مصوب جدید بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
در پایان هم مهندس جافر ضمن تشکر از دادستانی به علت شرایط بحرانی تولیدکنندگان خواستار آن شدند که اگر تا هفته آینده قیمت مصوب ۹۰۶۰ تومان اجرایی نشود، تجمعی با شرکت اکثریت مرغداران مظلوم کشور در جلوی سازمان جهاد کشاورزی کشور برگزار گردد تا خواستار دفاع از حق و حقوق قانونی خود شوند.
 
کلمات کلیدی
نظرات شما
  •  

    Mohammad گفت : ۹۸/۰۲/۳۱

    سازمان پشتیبانی امور دام کشور داره کارشکنی میکنه و حق مرغدارو ضایع میکنه
    سویا افتاده بدست سازمان پشتیبانی و میگه سویا بهت میدم کیلویی ۲۶۰۰ و علاوه بر اون باید ۴۰درصد وزن سویارو مرغ زنده برامون بفرستی کیلویی ۷۵۰۰ تومن پولشو بهت میدیم
    پشتیبانی داره خیانت میکنه در حق تمام مردم ایران
    مسئولین محترم چرا روی پشتیبانی نظارت نمیکنید و فقط به ما مرغدارهای بد بخت فشار میارید ؟
    مرغدار بدبخت مرغ تو سالنشه و از روی ناچاری مجبوره این سویا رو بخره
    یا خیلی‌ها هم مثل من که از بانک وام گرفتم و اگ با پولم کار نکنم نمیتونم واممو بپردازم
    کاسبیها داره همه میخوابه من شغلی بلد نیستم بجزمرغداری
    خونواده من اکثرا مرغدار هستن
    اکثرشون زیر ۵۰سالگی دچار بیماری قلبی شدن یا عمل قلب باز کردن چنتایی هم ورشکست شدن
    بقیه هم همچنان وام گرفتن و دارن زحمت میکشن شاید خدا یه نگاهی بندازه و بعضی مسئولین که بی کفایت هستن و کشورو به زمین میزنن رو به سزای اعمالشون برسونه
    من فکر میکنم کوچکترین عضو خونواده مرغداران کشور باشم
    بهترین مرغو پرورش دادم و الان متضرر شدم اونم بخاطر سازمان پشتیبانی
    سویای کیلویی ۵تومن هم استفاده نکردم ولی بازهم منو زمین زدن

    پاسخ...
  •  

    حسنی راد گفت : ۹۸/۰۲/۳۱

    با سلام و خسته نباشید خدمت همه همکاران محترم واقعا جناب اقای مهندس حرف بجا و درستی زدند به خدا اگه به همین منوال پیش بره همه باید خودمونو برای ورشکشتی اماده کنیم و در مرغداریهارو تخته کنیم بریم دزدی شاید بتونیم خرج زن و بچمونو بدیم تو رو خدا اقای دادستان اگه کاری از پیش بردید برای استان لرستان هم فکری بکنید به خدا قسم با این منوال داریم از روی زن و بچه و.... شرمنده میشیم . در راه خدا فکری بکنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com