کسری و اضافه باردر فروش نهاده های دامی ناشی از جابجایی فله ای است

کسری و اضافه باردر فروش نهاده های دامی ناشی از جابجایی فله ای است
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: کسری و سرک(اضافه بار) در فروش نهاده‌های دامی ناشی از جابجایی فله‌ای کالا است.
به گزارش فصل تجارت به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، دبیر این اتحادیه گفت: کسری و سرک (بار اضافه ای که از طرف واردکننده در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد اما هزینه آن پرداخت و محاسبه نمی‌شود) در فروش نهاده‌های دامی ناشی از جابجایی فله‌ای کالاست و تا کنون امکان لحاظ هزینه‌های آن برای هیچ یک از طرفین واردکننده و خریدار وجود نداشته است.
عباس حاجی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: امکان تحویل بار به صورت خالص و بدون داشتن کسری و سرک وجود ندارد زیرا محموله‌های نهاده‌های دامی به صورت فله‌ای جابجا می‌شود به همین دلیل احتمال کسری و سرک در محموله‌ها وجود دارد.
وی افزود: همانگونه که احتمال کسری در محموله‌های تحویل شده به خریداران نهاده‌های دامی وجود دارد به همان میزان نیز احتمال فروش نهاده‌های دامی با سرک (اضافه بار) ممکن است.
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران با بیان اینکه فروش فله‌ای بار همواره امکان بروز کسری و سرک در وزن محموله‌ها را ایجاد می‌کند، ادامه داد: البته وزن کالا حتی در بسته بندی‌های بسیار دقیق و ظریف نیز با تلورانس مثبت و منفی درج می‌شود بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در جابجایی بار به صورت فله میزان وزن‌ها به صورت دقیق رعایت شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه میان محل بارگیری کامیون‌ها و وزن کشی آنها فاصله زیادی وجود دارد و برای رانندگان بازگشت به محل بارگیری برای جبران کسری و سرک بار وجود ندارد بنابراین محموله‌های نهاده‌های دامی با اضافه و یا کسری بار تحویل خریداران می‌شود که البته تلورانس آن با وزن اصلی مشخص و محدود است.
حاجی زاده با بیان اینکه کسری و سرک در وزن محموله‌ها برای واردکننده و خریدار می‌تواند ضرر و زیان‌هایی را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای خریداران این امکان وجود دارد تا با تجمیع میزان کسری خود از طریق اتحادیه‌های خود نسبت به دریافت مجموع کسری اقدام کند ولی مساله اصلی این است که واردکنندگان برای جبران سرک‌های بار خود که تحویل خریدار داده اند چه اقدامی می‌توانند انجام دهند.
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اظهار کرد: اگر در سامانه بازار گاه امکان پیش بینی سرک و کسری بار تعبیه شود تا واردکنندگان و خریداران نهاده‌های دامی بتوانند نسبت به تسویه حساب اقدام کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com